onsdag 23 december 2015

God Jul!



 Hur har du det mitt i julstöket om du stökar? Här har det stökats en del dessa dagar och även städats, men jag träffade en vis dam som sa att det lönar sig bättre att städa efter jul. 




 Nu är familjen samlad. I söndags hämtade vi globetrottern från flyget och i går kom musikern och filmmakaren. Nu är det "tillsammans och med mat och mys" som gäller veckan ut. Som du ser på bilden ovan från tidigare i veckan har jag fortsatt med smällkaramellspyssel, så årets gran är välförsedd :o) 





 Vi firar en traditionell jul då mina föräldrar kommer hit på julafton. Högst på önskelistan är god mat och lugn och ro. Julfrid. Det blir släktträff hos storasyster under juldagarna och annars framöver besök av släkt och vänner. 




  Vintersolståndet inträffade i går och denna dagen lär vara typ en minut längre. Om en månad är dagen en timme längre. Bara en sån sak! Men nu gott folk ber jag om att få krypa in i julbubblan!

En God och Fridfull Jul
 önskar jag Dig! 

6 kommentarer:

  1. Så himla fint ni har det! Njut av allt det goda o samvaron!��

    SvaraRadera
  2. Njut av allt nu men det tror jag du kan ,God Jul till dig och de dina ,Nette

    SvaraRadera
  3. Dina bilder förmedlar sån stämning.
    Önskar dig en riktigt skön julhelg tillsammans med dina kära!
    Helen

    SvaraRadera
  4. Tack Ann-Lis! Ha själv en riktigt SKÖN JUL! ♥

    SvaraRadera
  5. Hoppas julen, hittills, varit så där lugn och skönt som du önskar och jag önskar en riktigt god fortsättning!
    Här har det också varit lugnt. Ja, förutom vädret då, storm och åska, inte så där jullikt, men det är jul inne!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. God jul kära vän och jag hoppas att du har det riktigt mysigt tillsammans med dina kära där i din julbubbla.

    Ta hand om varandra och god fotsättning!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.