söndag 26 juli 2015

Sommardagar och sommarnätter




 Sommardagarna och sommarnätterna prickas av en efter en. Det är nu man vill träffas som mest, nu när många är lediga och vill skapa gemensamma sommarminnen. Själv har jag varit på bloggträff på Strampen och tillsammans med mannen har vi besökt bloggvännen Ingela och hennes man. Så trevliga möten! 





 Det händer inte mycket när det gäller inredning just nu. Tänker att alla sommarrum jag brukar skapa utomhus kan få vänta på vackra augustikvällar om sådana råkar dyka upp. I fritidsboendet har två sänglampor skruvats fast. Jag hade tänkt mig Ranarp från stora varushuset, men de var slut när vi åkte via, så det blev dessa mycket billiga, som mycket väl fyller sin funktion. Pioner från sonens trädgård hör också sommaren till. 




 Gårdagen, vilken underbar sommardag! Vi fixade till det utomhus här hemma och sedan åkte vi med äldre tvillingsonen till barndomsvillan där vi åt middag. Jag roade mig med stenkonst, men se det är inte lätt. Man blir verkligen inspirerad av denna bloggare som är helt otrolig när det gäller denna konst! 




 Det var en magisk kväll när jag kunde sitta på bryggan och läsa (sommarens tredje Jojo Moyes-bok för mig) tills solen gick ner i havet. Idag är en annan dag med regn och sommarstorm eller vad det kan kallas. En perfekt dag för innemys! 

5 kommentarer:

  1. Så vackra foton! Din stenkonst är inspirerande, ser verkligen utmanande ut. Dessutom ser jag att du också fångade gårdagskvällens vackra moln.
    Ha fortsatt fin sommar!

    SvaraRadera
  2. Ja vilken härlig kväll det var igår vi satt ute till kl 23 och vilken himmel det blev hela världen brann .Ser att du har samma randiga himmel med idag som vi fotograferade igår .kram Nette

    SvaraRadera
  3. Det låter så härligt och det ser ännu härligare ut! Vilka bilder och vilken njutning att sitta stilla och läsa en bra bok! Och trevliga träffar har ni också haft. Pioner ska vi bara inte tala om, vilka skönheter!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Det blev jättefint med svarta lampor, så
    härligt sovrum. Och så roligt och gå på
    bloggträff. Det där med fina augustikvällar
    tycker jag vi hoppas riktigt mycket på också.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Jag önskar att sommaren aldrig tog slut!
    Det var så roligt att ha er här. Kom gärna igen!
    <3

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.