torsdag 28 maj 2015

Pelargonkaka



 Under de närapå sex år jag har bloggat har du inte stött på många kakrecept här hos mig. Jag är sällan sugen på bakverk och jag ska nog inte heller ställa upp i någon baktävling om vi säger som så ;o) Tack och lov!




 Min storasyster skickade ett recept på en pelargonkaka och det såg så läckert ut att jag inte kunde motstå frestelsen att pröva mig på en sådan i går. Speciellt som jag råkade ha alla ingredienser hemma. 




 Om en pelargonfantast, som inte annars bakar nämnvärt ofta, ska baka nån gång (och precis när det finns som mest att göra :o)) må det då vara en kaka med pelargon. 




 Det finns så många recept om man googlar på pelargonkaka eller pelargontårta, men det jag fick av min syster har jag skrivit ner här




 Idag har vi klarblå himmel och det kunde passa bra med en liten kakbit som efterrätt i solskenet innan annat jobb tar vid. 

4 kommentarer:

  1. Den ser alldeles, alldeles underbar ut!

    SvaraRadera
  2. Superb! Hade gärna tagit en smakbit ;0)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Janå, åtminstone färgen passade dig perfekt ;)
    Ser nog så god ut ;)
    Ha en fin avslutningshelg!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.