torsdag 5 mars 2015

Tildapyssel



 Härom kvällen pysslade jag litet med Tildamaterial "Apple Bloom", som jag slank in och köpte i Pandurobutiken i Stockholm på sportlovet. 




 Som du ser sydde jag en börs och på grund av tidsbrist sydde jag en enklare variant än den som finns som modell med applikationer i boken Homemade & Happy av Tone Finnanger. Min börs har ett lager vaddering och foder. Jag visade bilder av börsar från boken tidigare här




 Textilark, textiltejp, knappar, tyger och andra dekorationer i "Apple Bloom"-serien blir säkert roliga att få fortsätta att jobba med bara tid och inspiration infinner sig. 




Helg på kommande!
Ha det gott!


10 kommentarer:

  1. Va fint :-) Tilda är alltid Tilda hälsar en annan Tildafavorit

    SvaraRadera
  2. Lekkert, alltid fint å jobbe med Tildasaker!
    Ha en fin ukeslutt.
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  3. Fint med Tildapyssel. Det är så fina grejer som jag verkligen gillar. Nu var det ett tag sen det blev något sytt här.
    Ha en skön avkopplande helg
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Så vacker börs du gjort ,det har börjat komma inslag av grönt i din tillvaro ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga tyger!!! Jag har alltid velat göra en börs men tror att jag inte kommer att lyckas och få knäppet och hållas fast... Är inte det jobbigt att få till?

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga tyger!!! Jag har alltid velat göra en börs men tror att jag inte kommer att lyckas och få knäppet och hållas fast... Är inte det jobbigt att få till?

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Allt det där ser så himla vackert och intressant ut. Kliar genast i fingrarna när man kommer in här. Du är ju inte speciellt sen heller med att få till de vackra saker du får idéer till.
    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  8. En sådan börs önskar jag mig :) <3
    Många kramar från L på Sandavägen

    SvaraRadera
  9. Åh, så vacker liten börs!
    Mönstret gillar jag skarpt, så vårlikt
    Nu blev jag sugen på att sätta mig ner och pyssla...................

    Ha en fortsatt fin helg,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  10. Härliga färger på Tilda materialet!!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.