torsdag 19 mars 2015

Mellan norrsken och solförmörkelse

 


 Som de skyndar veckorna och det händer stora ting på himlavalvet i dessa tider. Jag är så otroligt fascinerad och intresserad av rymden och har fler appar om solsystemet än jag hinner manövrera ;o) Men nog missade jag ju norrskenet här om kvällen, även om jag spanade mot alla väderstreck. Tänker att vi glömde bort oss i en film. 




 Nu väntar vi på solförmörkelsen, som ska äga rum vid lunchtid i morgon. Vi får väl se om vi märker av det eller ej. Har i så fall ansvar över en hel hop med ögonpar. 




 Men till något annat och mera jordnära. Jag har gått hårt fram med Mårbackorna. Golvet i uterummet är fyllt ned nerklippta och omplanterade pelargoner. De tar sig! Och... nu blir det åter helg. I morgon åker sonen söderut igen och jag ska möta upp med min väninna och ägna ett dygn åt vila och pyssel bland andra likasinnade. Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Javisst är det fascinerande allt som händer på himlen. Så långt hunna dina Mårbackor är redan! Dom blommar säkert redan till Mors Dag eller kanske rent av 1 maj! Ha ett fint veckoslut!

    SvaraRadera
  2. Ja, vilka skådespel på himlavalvet vi har erbjudits de senaste dagarna! Wow! Solförmörkelsen var verkligen en stark upplevelse, och visst gällde det att akta sina ögon!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.