söndag 14 december 2014

Tredje advent



 Nu är julfest och Lucia över och vi har tänt det tredje ljuset och en massa andra ljus här på Lyckoslanten.




 I år hade vi tänkt utesluta gran i glasverandan, men har man börjat en tradition är det svårt att låta bli, så det fick bli en gran där i år också. Den "riktiga" granen placerar vi liksom det senaste knappa decenniet i uterummet. Den granen måste vi börja tänka på att skaffa.




 Tujor som börjar bli för stora att lägga ljus i... Det har kommit ett lager med pudersnö, som man gärna kunde få behålla.




 Plötsligt hade en gran skjutit upp utomhus också.




 I går gjorde jag en gryta med fisk och saffran. Receptet hittar du här. Blåmusslorna ersatte jag med räkor. God gryta som vi får njuta av även idag (i morgon etc. ;o)) och som jag kommer att koka över jul när huset är fullt.




 Jag ägnar dagen åt tankearbete och avslutar den med att gå på konsert. Så många fina konserter att få njuta av dessa veckor, blott att tiden finns! Önskar dig en skön söndag och tredje advent!

♥︎

7 kommentarer:

  1. Så fint det lyser i träden, vackert med
    granen. Och det lilla snölagret ger fin känsla,
    här regnar det nu. Lär väl bli superhalkigt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Det ser mysigt ut på och omkring Lyckoslanten. Ska kolla in det där receptet nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Receptet påminde mycket om min fisksoppa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag tro och även Ernsts laxsoppa som jag har skrivit om tidigare här i bloggen. :o)

      Radera
  4. Vilken härlig dag!
    Ljus och vacker ...
    Må gott i ditt vackra hem :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Skrev ut receptet på fisksoppan, som jag snart kommer att testa. Så fint ni har det på Lyckoslanten! Kramar!

    SvaraRadera
  6. danke für die schönen bilder und inspirationen!!! die suppe sieht sehr lecker aus!!! liebe grüße von angie und einen schönen 3. advent

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.