lördag 29 november 2014

Lillajul



 LillaJUL är här och jag har börjat plocka och pynta både här och där. Filmmakaren for till Helsingfors och till sitt hem där över helgen och vi passar på att dekorera med belysningar och andra Christmas-light prydnader i andra hemmet.





 De konstgjorda amaryllisarna har kommit fram och fick en skvätt vatten. Den alkoholfria glöggen och förföriskt goda chokladen piggar upp under adventsförberedelserna.




 I går ordnades julöppning i vår by och vi köpte en ljusstake där vi har lagt batteriljus. Den får stå på bordet på balkongen. Nuförtiden finns det så vackra och naturliga  ledljus och vi har flera sådana hemma. Känns tryggt.




 Bakverk fanns det gott om på julöppningen och speciellt roligt var det när eleverna sålde. Åt ett gott "lavabröd" till frukost i morse.




 Tycker ju att jag inte hinner med så mycket nuförtiden även om jag aldrig är sysslolös. När jag ser bakåt och läser blogginlägg från den här tiden tidigare år, tänker jag hur jag kunde hinna med allt det där. Tänker som så att jag prioriterar annat nu. Livet har sina olika skeden.




 I går fick jag "Hemma med Ernst" i brevlådan och bilden ovan har jag fotograferat av en bild i tidningen. Visst är det väl härligt med all inspiration man får omges av! Nu ska vi äta middag med äldsta sonen som snart dyker upp. 

Glad Lillajul och första advent!

♥︎

10 kommentarer:

  1. Önskar dej en skön adventstid.. Ja ja tiden bara rusar iväg..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Amaryllisarna trodde jag var äkta! Var har du fått tag på så fina? Glöggflaskan fick man ju nästan också habegär på... svart som lakrits och kalendern i förra inlägget är en höjdare förstår jag! Nämn ordet lakrits och jag är såld ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amaryllisarna fann jag på Ikea förra året och glöggen och chokladen finns vid Seven Roses, Blossom. Lakritsen är på tok för god! ;o)

      Radera
  3. Bra med ledljusen som sköter sig själva och inte är någon brandfara. Visst är det skönt att adventstiden äntligen är här nu. Njut och ha det gott.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. danke für die tollen bilder und inspirationen!!! einen schönen 1. advent wünscht angie

    SvaraRadera
  5. Önskar detsamma till dig!

    SvaraRadera
  6. Roligt att du träffar sönerna så ofta, och
    så fint det ser ut där han bor.
    Ha en fin advent
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Hej. Önskar dig en bra start på veckan och en fridfull adventstid!

    kram Sabina

    SvaraRadera
  8. Önskar er båda en riktigt skön adventstid! Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.