fredag 18 juli 2014

Upptagen av sommaren



Det är så tyst här så du kan tro att jag befinner mig i avsides länder. Nejdå, här rör man sig inom en geografisk triangel om 50 kilometer och det är så skönt att hållas "på hemmaplan". Det betyder lantliv, stadsliv och strandliv eller "skäriliv".




Det finns så många pärlor att njuta av sommartid när man vill pausa från  matlagning. Tids nog är man där bland alla rutinerna igen. 




Äldsta sonen är trädgårdsmästare och hustomte hemma när vi rör på oss. Vädret har varit fantastiskt tycker jag.




Hoppas du får möjlighet att koppla av en stund på en plats som är dig kär.

♥︎

8 kommentarer:

  1. Ja, vilken sommar. Och än är det mycket
    kvar, rör mig i ungefär samma krets som du.
    Bara till stugan det är längre.
    Ha en skön sommarhelg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. så vackra bilder från vår del av världen.trevligt att träffas live också ,din man förstod nog ingenting av vad vi pratade,hoppas du gjorde klart för honom vem han pratade med det blev som ingen presentation men det vill bli så när man träffar bloggare ,man vet ju allting om den andre ,ha det så bra ,kram Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, han vet vem du är i nutid!
      Han hade tydligen svårt att placera dig i svunnen tid! ;o))

      Radera
  3. Trevligt att se var alla reser på sommaren.
    Vi reser inte, för med tre hem så tycker jag att vi är på resa hela tiden när vi vistas tur vis på våra tre hem.
    Ha en trevlig weekend!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Sista bilden var magisk, fick mig att tänka mina på barndomssomrar när vi hyrde stuga i Blekinge skärgård för ooooops sisådär fyrtio år sen :-)
    Å det där med att semestra "på hemma plan" är verkligen underskattat ,
    det har vi sett till att försöka göra i år trots att vi jobbar hela 4 veckor till kan man alltid hitta på något .
    Lyllos er som har havet så nära, det är det enda som fattas här .
    Ha en fortsatt fin sommar .
    Kram B

    SvaraRadera
  5. Härliga du! Fortsätt njut! Hör av dig när du är i VasaStaden. Bjuder gärna på kaffe i trädgården!

    Mysig helg till dig!

    SvaraRadera
  6. Ser ut som en perfekt sommarsemester! Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Njut och ha det gott! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.