fredag 4 juli 2014

Min första julivecka



 Det blev litet stiltje här, men så ska det få vara speciellt i sommartid. Jag checkade ut från Lyckoslanten tre dagar. Jag shoppade litet, promenerade mycket, läste mycket, umgicks lagom och jag tog i det närmaste paus från internet. Jag har också varit typ "festfixare" för en klassträff som vi hade i går på ett vackert och lugnt ställe. Vilken vacker och minnesrik kväll!




 Det har inte blivit många dukningar ute denna sommar, så man får ta chansen när den bjuds. När vi var i Stockholm fick (nåja, köpte) jag två blommiga koppar med fat vid Zara Home. Olika men ändå lite lika, precis som jag gillar att ha det även när det kommer till porslin.




Olika, men litet lika... I går kväll hade jag litet beslutsångest när jag skulle välja skodon. Det blev de helvita. Idag är det en bra dag. Vi ska fira mina föräldrar som hade 65-årig bröllopsdag i går. Det ni! Ha en riktigt skön helg så länge!


8 kommentarer:

  1. Undrar angående din rubrik .... 'Vart tog juni vägen' !?
    Önskar dig en fortsatt fin helg!
    Kanske ses vi i vimlet :)

    SvaraRadera
  2. Så söta kaffekoppar du köpt. Ha en fin dag med dina föräldrar!

    SvaraRadera
  3. Helvita skor är jättefint på sommaren, och
    så fina koppar. Det står ditt namn på dom.
    Trevlig helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Ja 65- årig bröllopsdag, det slog alla rekord i ditt inlägg. Dom borde minsann ges chansen att lära ut hur man klarar detta, Jag menar så många skilsmässor som det är i dagens läge. Beundransvärt med andra ord. Kan tänka mig att du är stolt över dem. Ha det gott.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vilka vackra koppar du köpt på Zara home. Det är en fin affär som jag ofta missar att besöka.
    Ni ser ut att ha haft en fin resa till Turkiet.Visst är det härligt med de ljumma kvällarna.
    Vi är väldigt förtjusta i Spanien/Italien så det får nog bli en resa dit igen till hösten om vi får ledigt från skolan, vill säga.
    Må så gott och ha ett fortsatt fint sommarlov!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra koppar!! Finns så många fina men jag dricker inte kaffe så jag har de jag har så att säga. =0)
    65-årig bröllopsdag!! Jisses! Det var inte illa! Verkligen värt att fira!
    Ha en skön sommar!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. 65 år, det var inte illa! Verkligen något att fira. Undrar om man kommer dit själv... Jag skulle vara 92 år då, det vore häftigt.
    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häftigt visst! Min pappa blir 92 och min mamma blir 85! ;o)

      Radera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.