lördag 14 juni 2014

Junidagar



 Fullmånen och nordanvinden och dagarna som gick. Solen lyser och träden böjer sig söderut och dit vill vi också. Mannen tar några veckor semester nu och programmet kan se litet annorlunda ut då. Bloggvännen Nina gjorde en vacker pionbukett åt mig härom dagen när jag var in i blombutiken.




Det var samma dag som jag satt i parken bland alla pionerna som har massor av knoppar nu. Så vackert det kommer att bli när de slår ut!




Sommarlunch vid Strampen blev det i veckan...




... och promenad längs stranden. Nordanvind och vattennivån har sjunkit.

 


Önskar dig ett fint veckoslut!


4 kommentarer:

  1. Pioner är fint, dom blommar för
    fullt här också. Jättevacker bild på
    rosen och hamnen.
    Ha en fin helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Visst är pioner bland det vackraste man kan se ,rosorna har börjat blomma här på holmen ,kallt var ordet ute men fullmånen brukar ställa till det på väderfronten .Såg dåligt ut också till midsommar men det kan ju ändra sig ,såg att det blivit kallare i sibirien också det betyder kallare här också ..Måste bara såga att du är lik din mamma jag visste inte att det var hon förrän dom gått då M-L berättade Trevlig fortsättning på helgen

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvlig pionbukett! Jag älskar pioner (en kärlek jag tycks dela med myror och katter som alla tycks vara helt tokiga i pioner här hemma) och kan inte låta bli att plocka in en liten bukett att njuta av. Så fina!

    Vad gott du njuter av sköna junidagar kära Ann-Lis. Vackra bilder bjuder du också på. Här stundar sommarlovsdagar för vår del också. Efterlängtat.

    Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ps. Tycker så mycket om din nya header. Så fin!♥

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.