fredag 2 maj 2014

Första majhelgen



Första majhelgen blev ju riktigt vacker! Solen visade sig vid havet och jag var rätt flitig med kameran och knäppte närmare hundra bilder. Alla dessa färgnyanser som man vill fånga!




Syster och man hade skaffat ett nytt möblemang till sommarstugan, riktigt snyggt. Som vanligt behövde vi inte gå och lägga oss hungriga heller.




Andra halvan av Första majdagen förflyttade vi oss alla till Vasastaden och det var vår tur att få bjuda på middag. Vi undvek majfirande på gator och torg och tog i stället en lång promenad längs stranden. Det hör inte till vanligheten att jag fångar något djur, men denna lilla krabat poserade fint när jag tog fram kameran ur fickan.




I går gick jag i Jungfrudansen och idag väntar en brännbollsmatch mot eleverna så bäst att jag packar väskan och tar på springskorna. Vacker fredag!

8 kommentarer:

  1. Det var en bra valborg, jungfrudansen ser ut
    som man skulle bli lite yr i huvudet på dom
    sista varven. Lycka till med brännbollen.
    Kramar och trevlig helg/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. En Jungfrudans skulle jag gärna göra här hemma ;o)
      Brännbollen gick bra!

      Radera
  2. Fina strandbilder, men brrrr, nog ser det allt lite kallt ut ännu.
    Hoppas du har spring i skorna. ;)
    Nanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kallt om man inte klär sig, visst! Och vilken imponerad klädsel sen! ;o)
      Det var alldeles för mycket spring i skorna, så nu får man sota...

      Radera
  3. Vad mycket ni hunnit med. Ni har säkert en snabb bil. ;)
    Vi var en sväng till skärgården i går, men brrr, så kallt det blåste från havet. Vi fick nog ingen lust att åka ut till stugan än. Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Men verkar lite kallt!

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka fina bilder du bjuder på!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.