lördag 21 september 2013

Höstmys



Nu fylls dagarna allt mer med höst både på jobb och fritid. Att tända ljus och krypa upp i soffhörnet när mörkret faller, det är höstmys. Jag klädde tändsticksaskar i vacker höstskrud, som du kan hitta här. Riktig mysig höstläsning är senaste numret av Ernst.




Tyvärr säljs inte den tidningen här hos oss (inte vad jag har sett), vilket jag har fått frågor om här i bloggen. Jag prenumererar på den även om det är onödigt kostsamt med frakt. Det är tröttsamt med alla dessa uppringningar och erbjudanden om tidningar man inte vill ha. Just nu råkar jag gilla den här. Blombuketten fick jag plocka i frisörskans trädgård. Hon har nog bra mycket grönare fingrar än vad jag har...





... men äntligen efter en hel sommars väntan, blommar pionvallmor nu hos mig. Med den tilltufsade blomman vill jag önska dig en helg full av höstmys!

8 kommentarer:

  1. Härligt höstmys , så fina blommor hos din frissa ,vallmon kan överraska hela hösten om de vill .trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  2. Skönt med höstmys. Här har jag eldat i kakelugnen i några dagar, det tycker jag är höstmys. Skön värme och härligt med elden som sprakar.
    Ha en fortsatt mysig helg!

    SvaraRadera
  3. Vackert höstmys!
    Tände också för en stund sedan några ljus. Ernst tidning, jag varför kan den inte finnas att få från vilken affär som helst.
    Ha det så höstmysigt!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma! Fina blommor, både hos frisörskan och hos dig. Jag gillar tidningen Trädgårdsliv, men den har jag inte heller hittat här omkring. Så det blir kanske en prenumeration, bara det inte blir allt för dyrt. Har inte läst Ernsts tidning, men den måste ju va grymt mysig :)

    SvaraRadera
  5. Underbara foton! Och vilken härlig färg på skålarna. Är den ny tro?
    Vad härligt att få plocka en egen bukett!
    Jag gillar din isbjörn! Tänk att du redan gjort något ur det häftet. Jag har köpt det men inte mer än tittat och fantiserat. Inte ovanligt när det gäller mig i och för sig...
    Ha en fin söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Höstmys gillas :) Vackra blommor du får njuta av!

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen mysigt! Blommor är fina året runt... Vilka de än är - odlade eller ängsblommor :)

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  8. Den där tidningen skulle nog ha många läsare i det här landet också om den hittade till våra tidningshyllor.
    Vilken trevlig frissa du har!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.