tisdag 6 augusti 2013

Sommarprat



 Det är inte värt att planera mycket inför en sommar. Då syftar jag på vidlyftiga planer om skåp som ska rensas, böcker som ska läsas, motionerande och viktreducering ;o) m.m. Man blir vis av erfarenhet. För mig var det gott nog att få göra en och annan resa och sedan fick allt det andra bli som det blev. Även om jag mentalt befinner mig på jobb från och till, gav jag mig själv denna vackra dag tillsammans med sommarpratare.




 Det har jag haft på önskelistan flera somrar, men det har inte riktigt blivit av. Idag har jag suttit eller vandrat runt i trädgården medan jag har lyssnat på minst fyra sommarpratare via podradio. Om sanningen ska fram har jag tidigare i sommar lyssnat på fler än så, både finlandssvenska och rikssvenska. Människor har så mycket att lära varandra. Och... min sommarlovsblomma blommar som aldrig förr.



 

7 kommentarer:

  1. Ann-Lis vilket ljuvligt fodral för telefonen din... Vill ha....
    Ja nog är det så att tiden bara ryker iväg, men känns helt bra att börja igen... Är det någon rikssvensk sommarpratare som man borde lyssna på...
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tokgillar mina applefodral.
      Idag har jag lyssnat på Jenny Strömstedt, Lasse Kronér, Sarah Dawn Finer och Tareq Taylor ;o)

      Radera
  2. Jag gillar också ditt fodral. I år har jag inte lyssnat på sommarpratarna såsom jag brukar. Visst är det härligt att lyssna på ett program där människor berättar om sitt liv, sina tankar o spelar bra musik till. På måndag startar vi vuxna med studiedagar. Jag är halva tiden på min skola o den andra som Kvalitetsutvecklare i kommunen. Ska bli spännande att se vilka uppdrag vi får.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Det låter väldigt bra, att inte planera för mycket utan att verkligen njuta av sommaren som vi väntat på så länge!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Det gäller att ta vara på alla guldkanter livet har att erbjuda... Men det vet jag att du kan! Fortsätt njut!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det låter som om du också haft en fin sommar och vi kan verkligen inte klaga på vädret. Det låter ambitiöst med mycket motion och viktnedgång. Jag tycker att det gärna blir lite tvärtom på sommaren:) Både fika och vin smakar extra gott dessa tider. Det gäller och passa på att njuta.
    Må så gott och ha det bra på jobbet du också!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tycker om att lyssna på sommarprataren, inte varje dag man hinner, men så ofta det går.
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.