onsdag 3 juli 2013

Stanna och lukta på blommorna



Det är riktigt trevligt och livsnödvändigt att få tillbringa dagar hemma. Så vad är det för konstigt med det när man annars tillbringar mesta tiden hemma? För mig känns det som om jag inte har hunnit "stanna och lukta tillräckligt på blommorna" i den egna trädgården då vi har varit hemifrån typ hälften av tiden hittills i sommar (och då ska vi inte ens nämna tvätt och ogräs). Så dagens får bli ett sådant inlägg. Jag hann ta mig en kaffekopp ute i förmiddags mellan solsken och regn.




På planteringsbordet fixade jag litet blombad härom kvällen när en son kom på besök och det behövs inte mer för att det ska bli feststämning de stunder då vädret visar sig från den ruggigare sidan.


 


Och nu blommar rosorna!
Take time to smell the roses!

7 kommentarer:

  1. Jag tog också just en kopp kaffe men det var på jobbet ,såg att det var mörka moln åt ditt håll.Så stämningsfullt du gjort det ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Vackert och vackra saker där du fixade blombadet. Det behövs så lite för att få lite lyx i vardagen.
    Vi skall njuta av det vi har.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. Nå nog är det bara så att det är så ljuvligt att få vara hemma... Härligt med blommor som du kan njuta av... Pionen är nog en så finfin blomma.. jag får gå till svägerskan backe och njuta av pioner, hon har gröna fingrar..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att njuta hemma. Jag gillar att sitta ner och titta ut i trädgården och planera och drömma om hur det skulle vara med en mur där eller ett växthus efter långsidan eller bara njuta av nyklippt gräsmatta och blommande pioner.

    Fint med rosbadet.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder du bjuder på och pionen är så otroligt vacker!
    En skön sommar till dig, MALIN

    SvaraRadera
  6. så fina bilder!
    det är bra att ta en lugn stund emellanåt och dofta på blommorna. Synd bara kan jag inte böja mig ner idag.
    ha en skön fortsättning på sommaren.
    ~M~

    SvaraRadera
  7. Samma här, borde ta tag i mig och njuta av sommaren i trädgården :o) Men det lär få vänta till nästa vecka! Ha en fin helg!
    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.