måndag 22 juli 2013

Sommarens goda



Tror väl att bären mognar tidigare i år, åtminstone när jag kollar bakåt i den här virtuella dagboken. Det börjar snart bli dags att tömma bärbuskarna igen och det tokiga är att frysen är full. Förra året gjorde jag enligt mannen en jättegod sylt av röda vinbär med beskrivning här.




Frysen har fyllts med jordgubbar och visst är det väl somrigt med jordgubbar och våfflor. När vi var i Umeå i veckan tog vi in på vårt favorithotell där man får grädda frasvåfflor dagen lång. Vi fortsatte grädda en vacker dag här hemma (oj så röd mobilbild). Recept på våfflorna finns här!




I går blev det fler inslag av rikssvenskt mellanmål när vi tog en sväng till rosa rummet: filmjölk från Norrmejerier, jordgubbar och päronbubbel från Ikea. ;o) Den här veckan lär knappast bjuda på vare sig rikssvenskt eller finskt. Nu kommer våra vänner snart och jag får berätta mer en annan gång eller om du följer mig på instagram. Ha det bra!


4 kommentarer:

  1. När du skriver om våfflor i Umeå kommer jag att tänka på ett visst wärldshus utanför staden. Nä,nu får jag ta och åka över Kvarken och uppleva gamla minnen jag också!
    Ha fina dagar med era vänner!

    SvaraRadera
  2. Gott med våfflor! Mysigt att plocka bär, jag tycker ju det är roligt, men inte nu i värmen! Men det är gott att ha till vintern.
    agneta kram

    SvaraRadera
  3. Mmmm, så gott! Det finns så mycket gott att äta just nu och trädgården svämmar över av bär och frukt av alla de slag. Mina favoriter är nog bigarråer och hallon just nu. Himmelskt gott! :)

    Ha det så trevligt tillsammans med vännerna!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Mmm,gott med våfflor! Det åt jag senast igår som morgonmål, också på ett hotell ;). Det verkar bli en bra skörd, vi har massor av stooora blåbär strax utanför, plockade över en liter på en kort stund ikväll!
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.