måndag 29 juli 2013

De sista julidagarna



Nu är det slut på semester här och allt återgår så småningom till det normala. Om jag hade svängt kameran litet mer till vänster där i hallen skulle du se alla väskorna som jag har samlat inför stundande jobb om en dryg vecka, men nu gör vi inte så. Huset kommer att fyllas med alla söner under veckan och de är vana med mina väskor och projekt. ;o)




Helgen som gick var ju alldeles underbar! Vi besökte Jakobsdagar där vi lyssnade på äldsta sonen och ett av hans band. Därefter åkte vi och åt grillat hos lillasyster med familj.




På hemvägen hade vi en liten picknick på bryggan vid stranden i Vasa.




Gårdagen hemma spenderades i trädgården. Varmt som i bastun ;o)




 Körsbärsträden ger riklig skörd denna sommar.




Den sista julihelgen avslutades med solnedgång vid sommarstugan.




Vi ska fira tvillingsönernas födelsedag de sista julidagarna. Det är en härlig tid när alla bären har mognat även om semestern är över och juli håller på att ta slut. Men hallå, sommar ska vi ha mycket av ännu. Fånga dagen!

5 kommentarer:

  1. Ja det närmar sig ... jag börjar jobba på måndag och det ska väl gå bra efter min långa paus...
    Härliga dagar vi fått njuta av innan regnet kom!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder av sommaren när den är som bäst .Hade tänkt plocka svartavinbär idag men det satte vädret stopp för ,men det finns ju annat att göra ,ha det så bra ,kram nette

    SvaraRadera
  3. Underbara sommardagar! Synd att de tar slut och jobbet finns bakom hörnet :)Men visst är det mycket kvar. Ha det härligt med sönernas födelsedag...vi har ju en som blir 29 på torsdag...åren går.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Nämen har du semestrat här i knutarna igen ;)? Själv var jag inte en enda gång på jakobsdagarna (förutom jaro-matchen, men det räknas väl inte), kanske hade vi annars råkats i vimlet :). Roligt att få pojkarna hem igen!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte vart juli försvann, men bra har det varit! Bra är det också med jobbstart, för nog är det skönt att återgå till vardagen också - egentligen. Även om vi hoppas på många fler sommardagar...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.