tisdag 14 maj 2013

Min vän pionen


De senaste veckorna har jag väntat på pionerna. Inte i trädgården - det är alldeles för tidigt. Jag har väntat på dem i blomsterbutikerna. Till helgen blev det napp både här och där och jag piffade upp min arbetshörna där jag ändå spenderar så mycket tid före och efter jobb.


Rosor i all ära, men måste jag välja får det bli pioner.
De är ju så vackra! Även om de är konstgjorda...


I min bukett här ovan är endast tre riktiga blommor. Sia Home Fashion gör resten av jobbet. Bara så du vet om du inte redan visste. Pionen - min vän för alltid. Så klart gillar jag dem bäst när de kommer från egen trädgård och det har jag skrivit om många gånger förut. Här kan du se ett pion-pyssel-tips.


A rose is a rose, but a peony is a friend forever.

7 kommentarer:

  1. vackert, vackert.
    Ha en fin kväll
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig om att pioner är väldigt vackra. Jag hade inte en chans att se vilka som var äkta eller inte men jag tyckte att du varit duktig på att få dem så utslagna.
    Datorn blev också mycket vacker:)
    Jag ska ha pioner i Annas brudbukett som jag ska göra till på lördag så jag tänkte köpa dem några dagar innan så kanske jag har tur att de slår ut:)
    Ha en fortsatt fin vårvecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Vackert, dagens tygblommor eller vad det nu är för material ser så naturliga ut att man inte kan urskilja vilken som är äkta och vilken inte. Om du inte skrivit att alla inta var äkta skulle ingen ha märkt någonting.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Tack för dina fina tips. Att du hittar dem!
    Det var svårt att se vilka som var äkta...
    Pioner är helt underbara och de växer så det nästan hörs :)

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Ja visst hör de till favoriterna! Jag har också den evigt blommande pionbuketten :)
    Jag såg så vackra pionbuketter (av den äkta varan) när jag var i Tammerfors, men kunde inte börja gå och bära buketten i flera timmar.
    Nu får vi njuta av sol och grönska!

    SvaraRadera
  6. Pioner har jag också alltid tyckt så mycket om. Mina föräldrar har en hel bänk med rosa pioner som blommar så vackert på sommaren.
    Verkligen svårt att upptäcka vilka som var äkta o tyg. Du har väl inte själv lagat dem?
    Ha en jättefin dag!

    SvaraRadera
  7. Va dum jag är, ser ju att du köpt dem:):)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.