tisdag 4 december 2012

Spetsmönstrat


 Hur har du det i kylan? Här är det minus femton grader och som ett extra bonus är marken strödd med ett tunt lager av pudervit snö. Det är nog skönast att sitta inne i stugvärmen.


 Litet spetsmönstrat på ljusbricka, duk och porslin i detta snabba inlägg.


 Förra julen var jag helt inne på spetsmönstrat till julpaketen och sådana papper kan du hitta här! Jag känner för något liknande i år (även om sönerna inte efterlyser paket ;o)).


 Julkransarna från julmarknaden är upphängda och på ena dörren fick det bli spetsband.



11 kommentarer:

  1. Brickan är så fin. Höll likadan i handen senast jag var och shoppade, men så satte jag den tillbaka. Nu ångrar jag mig,,,så det blir nog en ny vända ut snart igen ;)
    Ha en fin dag!
    ~M~

    SvaraRadera
  2. Vackert hos er, som vanligt. Både ute och inne.
    Den där ljusboxen i förra inlägget väntar jag också på som på den uppgående solen, men leveranstiden tycks inte hålla. :/
    En varm kram denna kyliga morgon!

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt att ni oxå fått snö.. Här nere är det nog för tillfället mera snö.. och kör man lite söder över i socknen så finns det ännu mer snö... Den stämpeln du använde till paketen i fjol är min favoritstämpel...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Jo tack, solen gjorde sitt idag, så visst njöt man i kölden, trots allt :)
    Fina spetsar i olika uppsättningar ... det passar dig perfekt!
    Kransar gjorde i föreningen i går kväll ... din är jättefin!
    Njut av kvällen!

    SvaraRadera
  5. Låter skönt att sitta inne och mysa och vilket vackert ljusfat du har att njuta av, när du dricker kaffet! Må så gott kram vännen Maria

    SvaraRadera
  6. Tänk att jag inte får min krans gjord fast materialet är hämtat,vita spetsar brukar jag också ha .Just nu håller jag på och gör islyktor .Spetsmönstrat är alltid vackert ,kram nette

    SvaraRadera
  7. Spets är verkligen något som man blir bara svagare för vart år som går.. fniss. Ha det bra!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Jätte fin krans du har med spets. Kanske jag skulle prova det också...
    Du undrade var jag hittat hissgardinen... jo ända så långt bort som Ullared. Men jag tycker den är så fin.
    Ha de bra i kylan. kram!

    SvaraRadera
  9. Hej AnnLis!
    Jag skäms att jag är så dålig på att besöka och kommentera er men nu har jag varit tvungen att prioritera både skolan och boden ett tag. Det känns som om min blogg bara är en reklamblogg just nu men så får det bli ett tag.
    Jag uppskattar därför mycket att ni är så vänliga och skriver en kommentar hos mig:)
    Här har det snöat lite till så nu är det riktigt skapligt med snö och det är så fint.
    Ni har det riktigt kallt däruppe så jag förstår att det är skönt att sitta inomhus.
    Visst är det roligt att slå in fina paket och spets är ju aldrig fel.
    Må så gott så hörs vi!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  10. Hej jag har njutit av dina vackra bilder en stund! Kommer snart tillbaka! ha en fortsatt underbar dag! kram Nina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.