söndag 9 december 2012

Grått är flott


Hastigt flög de fyra lediga dagarna sin kos. Jag har fixat allt ifrån stjärnhimmel, änglaklänningar till gråa åsneöron idag. Den gråa färgen hör annars inte till mina favoritfärger, men den förekommer, t.o.m. i klädseln nu som då. Jag fann ett citat att skriva ut i stenfärg här.


Tidningarna Mollie makes och Hemma med Ernst som väntar på mitt bord bjuder på gråa och inspirerande godingar. Tänk om man skulle ha tid att sticka de där ugglevantarna och "ernsta" litet här och var...


Och visst är väl olika nyanser av grått en fin julfärg!

13 kommentarer:

  1. God morgon.. Jag förstår att det är julfest rekvisita du hållit på med och fixa.. Visst sprang detta veckoslut iväg med denna hast... Jag gillar nog grå färg, snygg är den i rätt sammanhang. Ugglepulsvärmarns är ju för härliga...
    Ha en bra början på luciaveckan..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Fint som vanligt hos dej :-) Grått är vilsamt och mjukar upp allt svart vitt tycker jag å
    den där Ernst tidningen höll jag i på Ica men köpte den inte vilket jag ångrade när jag kom hem.
    Mosses makes känner jag inte igen alls , engelsk eller amerikansk ? Ser ut att vara en "nödvändig " tidning den med :-)
    Ha en fin start på veckan .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Mycket trevligt hos dig, as always.
    Jag gillar grått, och dagdrömmer om gråa soffor till vardagsrummet. :)
    Ha en mysig vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gillar grått, kanske därför att det går att kombinera med många andra färger! Använder grått som basfärg i många av mina hantverk, många gånger i stället för vitt!
    Mysiga ugglevärmare ...
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Grått är vackert. Sen att jag ser ut som en mycket trött kvinna i grått är en annan sak, men man behöver ju inte ha det intill ansiktet och det finns mycket man kan använda det till förutom kläder, inredning och vantarna, jättefina. Ernsta låter bra, visste inte han hade en tidning, den får jag leta upp!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar ju verkligen grått ihop med vitt och även rött
    Fina bilder
    Ha en skön dag

    SvaraRadera
  7. Jo, grått åker högre och högre upp på min gilla-lista också. Ugglevantarna var ju bara för söta, jag som älskar ugglor! :-)

    SvaraRadera
  8. Ugglevantarna är riktigt härliga. Jag har sett det mönstret just tidigare men vet inte var och tanken är att försöka mig på ett par.
    Jo till och med jag har märkt att det gråa verkar vara inne i år. Den färgen på mina hantverk har verkligen gått hem bland marknadsbesökarna.

    SvaraRadera
  9. Grått gillar jag bara mer och mer... stilig mellanform mellan vitt och svart... De där två tidningarna har jag inte bekantat mig med, får ta och se om jag hittar dem i butikshyllan. Gillar tavlan med texten, tack för länken :O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  10. Kan man köpa Ernst tidningen i Österbotten någonstans eller är det grannlandet/prenumeration som gäller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte sett tidningen i butik. För min del blev det prenumeration! :o)

      Radera
  11. Tack för tipset angående tavlan att printa själv! Den är ju hur fin som helst! Jag måste också printa en sådan till mig.

    Ha det gott!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Grått är jätteflott och passar verkligen fint till jul. Jag har dock förkärlek för rött eftersom det för mig är kärlekens färg och ger så varma toner i huset.
    Vad skönt med lite extra ledighet nu, det är precis vad jag skulle behöva så att man hinner njuta lite mer av allt pynt osv.
    Må så gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.