måndag 17 december 2012

En vecka kvar till jul nu


Tredje advent kom och gick och det blev minsann en minnesvärd och festlig helg. Tänka sig att det bara är en vecka kvar till julafton. Tiden går extra fort när man har mycket program.


På lördag kväll bjöds det på god middag och bra musik i restaurangen.


I går kväll bjöd systersonen och hans skola på program inspirerat av Charles Dickens.


Till sist några bilder av lyktor och bokholkar som de yngre eleverna har gjort och som finns på slöjdutställningen i min klass. Jag kan meddela att alla bilderna är fångade i flykten med mobilen och ihoppysslade i den samma. Min son inom media sa en gång att den bästa kameran är den man bär med sig och vill man dokumentera men tillika vara bekväm, så må mobilen vara den bästa då.

Ps. Även om mina inlägg under året är färre än tidigare år är ni fler som besöker bloggen och besökarantalet växlar snart över till 200 000 unika besökare. Tack till dig som så troget hälsar på även om jag inte kan ge bloggandet den tid som jag tycker att alla inspirerande bloggvänner borde få.

9 kommentarer:

  1. Så fina saker dina elever har gjort ,trevligt med underhållning i juletid ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Javisst är det bråda tider nu, jag har varit lat med
    blogg inlägg. Men du är flitig.
    Du har verkligen haft en händelserik helg. Dottern
    berättade att er julfest var trevlig och fin. Jag saknar
    verkligen skolans julfester och i år blev de ingen luciamorgon
    heller.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Onekligen fina bilder... månne sonen har rätt?
    Ha sköna, fina dagar fram till jul!

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du hunnit göra och vara med om. Själv blev jag ordinerad vila och då får man tid att besöka den inspirerande bloggvärlden. Så roligt att du får hem stockholmssonen! Tid tillsammans med nära och kära är absolut julens höjdpunkt.

    SvaraRadera
  5. Vilken bra helg, den restaurangen ser
    jättefin ut och roligt med teater.
    Bokholkarna var fina, bra när barnen
    får göra så fina saker.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Så festligt ni haft det och du producerar fina saker som alltid! Det är så härligt att se.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Ser att du haft en hel del trevligt för dig.
    Du har säkert väldigt glada barn som får göra intressanta saker,sådant brukar ju annars vara roligare än läxläsning. Önskar dig fortsatt mysiga tider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka fina bilder du visar. Och så fina saker eleverna gjort! Helt otroligt fina saker.
      Bloggar gör man när man hinner, så är det bara. Ibland kommer ju annat emellan och då får man lov att låta det göra det.
      Ha en fin tisdag.
      Kram Elzie

      Radera
  8. Jag kan tänka mig att du lever årets mest intensivaste tid just nu, julfester och annat skoj ;O) Finfina alster gjorda av dina elever!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.