måndag 5 november 2012

Teskedsgumma och testunder


Där sitter hon, den allra första teskedsgumman min, i den allra minsta koppen. Tone Finnanger uppmärksammar Alf Prøysens "Teskjekjerringa" i sin senaste bok Tildas vintereventyr. Det lär väl bli fler av de där i mitt porslinsskåp. Åtminstone har jag klippt till för några fler.


Jag hade tänkt låta bli rosenmönstrade koppar ett tag, men så kom detta set framför ögonen på mig i helgen. Praktiskt när man vill ha en mobil testund. Många trevliga testunder väntar oss framöver med äldre tvillingsonen som har kommit hem från huvudstaden för en tremånaders jobbperiod i Österbotten. Han ska även detta år klippa "Så ska det låta" så nu får både vi och hans storebror turas om att skämma bort honom. Trevligt!

25 kommentarer:

  1. så söt den lilla gumman.
    ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Den var ju en av dom bästa dom där gummorna tror nog att det kommer någon i en kopp hos mig också ,kram nette

    SvaraRadera
  3. hola guapa. me encanta la mini tilda yo tengo el patron preparado pero aun no lo he hecho, me hago tu seguidora y besos.

    SvaraRadera
  4. Så söt, både gumman och koppen :O)
    Passar dig perfekt!
    Det blev en lyckad dag i lördags!
    Roligt att ses :)
    Finfin fortsättning med de dina!

    SvaraRadera
  5. Jättesöt teskedsgumma! Ja visst behöver hon ju få sällskap av några andra små gummor :). Trevligt att det kommer helt nya Tilda modeller. Och trevligt att ni får ha sonen i närheten några månader. Det ska ni passa på att njuta av!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  6. Ohh vilken söt teskedsgumma, du har ingen till försäljning
    Härligt att få hem sonen o skämma bort honom en stund
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är så söta så man kan ha en i varje kaffekopp. Så nej, jag säljer nog inte bort någon, men de är inte svåra att göra! :o)

      Radera
  7. Härlig teskedsgumma ! Hörde just din äldsta i radion då jag körde hem från Helsingfors.. Spännande musik han gör..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att vi missar de flesta av hans radiostunder. Men roligt när vi får veta, som nu av dig och andra som ringer hit och tycker att det är skojigt! :o)

      Radera
  8. Göta Petter va söt gumma :) 63mawi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en sån borde jag lämna efter i kaffekoppen min när jag hälsar på nästa gång! ;o)

      Radera
  9. Härlig teskedsgumma!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  10. Oj så söt gumma i kaffekoppen.
    Härligt att få ha hem sonen en längre tid.

    SvaraRadera
  11. Hon är liten som en tesked och hon
    är otroligt söt, du är så duktig på
    och sy.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Vilken söt liten gumma ! Halkade in här på din fina blogg, mycket fint du syr! Kram Nilla

    SvaraRadera
  13. Har läst ikapp här nu, mycket intressant och vackert!
    Befinner mig ännu i bloggdvala... men hoppas vakna ur den snart.

    Må så gott! kram!

    SvaraRadera
  14. Vilka ljuvliga saker du visar upp än en gång! Den lilla teskedsgumman är bedårande! Du är en flitig Tilda-pysslare du!

    SvaraRadera
  15. Såå fin den är , lilla teskedsgumman. Passar så fint i koppen. Den rosenmönstrade koppen är ju en tanke på vad som ska komma, fast det dröjer ju förstås ett tag till ;). Vi har en liten blomsterodling , så jag har redan våren i växthusen ( pensèe på tillväxt), och sommarblommor beställda( sticklingar). Ha det gott/ Monika

    SvaraRadera
  16. Det var en riktigt söt liten teskedsgumma det! Och koppen var fin den också, gillar särskilt det lite ovanliga fatet! :)
    Ha det så bra i höstmörkret! :)

    SvaraRadera
  17. Fin teskedsgumma du tillverkat och härlig kopp till dina testunder !
    Så roligt att få rå om R den äldre. Alltför sällan vi får hem A, men det är trevliga helger de gånger alla kan vara samlade.

    SvaraRadera
  18. Så söt hon är din lilla teskedsgumma (som jag älskade teskedsgumman när jag var liten, både böcker och på tv) och vad fint hon fick plats där i tekoppen. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Jamenojoj...så himla söööt!!

    SvaraRadera
  20. Det var en söt gumma med rosor i håret! Njut av testunden i rosornas tecken! Alla knep är tillåtna i regn och rusk, eller hur? Jag fick iaf en uppiggande stund hos dig ikväll ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.