torsdag 8 november 2012

Flurr runt halsen


 Helt otroligt hur den här veckan flög iväg och det beror väl på att tre eftermiddagar och kvällar efter jobb också har gått helt i arbetets tecken. Borta varje kväll alltså och i kväll är jag bjuden på inredningsparty, men det är något helt annat. Om du undrar vad det är för flurr som jag har runt halsen, så är det ett hastigt handarbete gjort med stickat tubgarn och virknål.


 Jag köpte ett "nystan" Grace by Permin på tio meter, delade det så att jag fick två halsdukar utgående från fem meter vardera. Jag virkade smygmaskor med fyra centimeters mellanrum i sidan på halsduken överst på bild och den till vänster här ovan och den andra med smygmaskor mitt på "tuben". Nej, det där är inte min stil, men påminner litet om flurr-inlägget som jag gjorde för två år sedan.


Min mamma fyller år idag så hon kan få något mjukt runt halsen när vi ses snart.
Nu ska jag skynda mig iväg på kvällens och du ska ha det så bra!

14 kommentarer:

  1. Inte för att jag hängde med riktigt i "flurret" där, men snygg var den i alla fall, haha. Får hoppas mamma njuter av den sen.
    Ha en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
    Svar
    1. :o) Som tur kommer bra beskrivning med när man köper nystanet.

      Radera
  2. fint fluff att ha runt halsen. hoppas det blir en fin inredningskväll och du hittar nåt att köpa med hem.

    SvaraRadera
  3. Härligt flurr du har gjort ,när hinner du allting .Kram Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, det där tog max en halvtimme! ;o)

      Radera
  4. Du klär i flurr, jättefint till koftan.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Mamma blir nog glad för den fina flurrsjalen. Hoppas att kvällen blir trevlig och jag antar att du möter flera bloggare där i trakten.

    Söt liten tekoppsTilda som du har gjort.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Väldigt fint flurr! Jag önskar jag kunde ha sånt runt halsen, men jag har för kort nacke det blir så trångt och varmt. Men det är ju så fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt flurr och varmt och skönt ser det ut också! Ha en fin helg kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  8. Tjusigt flurr där! Teskedsgumman är alldeles bedårande också och rosenkopparna får tummen upp de med.

    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  9. rIKTIGT FIN BLEV DEN..DEN FLURRIGA HALSDUKEN!! :)

    hA EN HÄRLIG KVÄLL! kRAM sANNNE

    SvaraRadera
  10. Fint flurr din mamma ska få! Fast jag förstod inte ett dugg av beskrivningen, jag är lite trög då det kommer till sådant. Det brukar ljusna för mig först när jag har garn och stickor/virknål i handen. ;)
    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  11. Så fint flurr! Det tyckte säkert din mamma också..
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  12. Vilken fin present din mamma fick! Det är ju så inne med sådant där runt halsen nu ;D

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.