onsdag 6 juni 2012

Så gör jag idag!


Även om solen visar sig just nu får man nog klä sig i fler lager än vad som visas på bild här idag. Det blåste friskt när jag tog mig en välbehövlig promenad på förmiddagen. Sedan tog jag en runda i trädgården och oj så den ropade på hjälp. Vi hämtade sommarblommor i går, men jag är inte riktigt nöjd med urvalet, så det får bli fler rundor.


 Klänningen jag fick senast (jag får alltid mina klänningar även om jag betalar dem själv) är signerad Pernilla Wahlgren och den är väldigt rymlig och praktisk (med fickor). Jag ansåg den vara några cm för kort för att ha på avslutningen, men det finns ju alltid något vackert och praktiskt att täcka nederdelen med så den kommer nog till användning så småningom.


Även om böcker, papper och trädgård väntar unnar jag mig lyxen att lyssna på Spotify (minns inte när jag gjorde det senast) och spela Wordfeud (bra hjärngymnastik) med en väninna i Svedala mellan varven. Så gör jag!

13 kommentarer:

  1. det låter som en ypperligt använd sommarlovsdag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Klänningen är verkligen DU! Jättefin! Och den går kanske att kombinera med leggings om den känns för kort.

    SvaraRadera
  3. Bara så himla söt klänning.Sportify är ju bara guld värd .Min går dygnet runt.....Ha en skön nationaldag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte någon annan bloggare som skulle ha så många fina sommarklänningar som du :)

    SvaraRadera
  5. Tänk den där klänningen funderade jag allvarligt på till sonens studentfest också ! Det blev inte den eftersom jag också ansåg att den kunde vara lite väl kort. Jättefin är den i alla fall :)

    SvaraRadera
  6. Det gör du rätt i! :) Och tänk vilken lycka det är i att ha friheten att kunna göra det man vill. Det är rikedom det.

    Klänningen är verkligen du på alla sätt och vis. Så fin. Precis som du. Och vad härligt att du nu njuter av sköna sommarlovsdagar. Efterläntat och välförtjänt. Här får vi vänta ytterligare några dagar innan det blir sommarlov och vi kan sparka av oss skorna och njuta till fullo. Men snart så...

    Tack snälla fina Ann-Lis för att du finns där ute med alltid lika värmande och otänksamma kommentarer och en bloggvänskap som jag uppskattar oerhört mycket. Fina du!♥

    Njut nu av sommaren och ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Ditt väggord skåpsida är härligt.. Kan tänka att lärarinnan var så fin i sin klänning...
    Önskar dej en fin vecka!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  8. Snygg klänning och vilken perfekt matchning till väggorden :-)
    Hoppas du får en fortsatt mysig vecka .
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  9. En riktigt söt sommarklänning! Hoppas det blir många varma dagar så du har användning av den.
    kram Sabina

    SvaraRadera
  10. Snygg klänning :o) Var får man månne köpa den? Ha det så skönt och njut av ledigheten :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klänningen köpte jag från provrummet.se
      Ha det så gott själv Katarina! :o)

      Radera
    2. Somrig och romantisk klänning, jättesnygg! Jag har oftast, som du skriver, en underklänning med en fin spetskant som förlänger.
      Det verkar skönt med sommarlov :))

      Kram

      Radera
  11. Vilken jättefin klänning du får ha leggings under:) Jag har sett att Pernilla visar många av sina klänningar på sin blogg, hon har många fina! Ha en fin helg kram från vännen Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.