fredag 8 juni 2012

Bland förgätmigej och liljekonvalj


Hej denna soliga men aningen blåsiga fredag! Jag har plockat förgätmigej och liljekonvalj och studerat ogräs. Längtansfulla blickar har slängts till husvagnen som står parkerad mellan de båda garagebyggnaderna, men det lär inte bli någon utflykt den här helgen heller. I går lockade jag med mannen på glasstund till Cornelia och där fann jag den söta gräddsnäckan.


En lässtund i lusthuset är inte helt fel när det blåser. Jag tog en sväng via bokhandeln i går och fick med mig både verklighetsflykt och tänkvärt. Pallkragarna försågs också med olika örter och bär.


Det gröna blir så otroligt grönt på mina bilder nu. Vad kallar du den gröna nyansen?


Ha en skön början på helgen!


14 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du bjuder på. Det där gröna var ju nästan limegrönt. Härlig färg. Men vad är det?
    Fin tillbringare du har.
    Hoppas du får en fin helg du också.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom på att ordet eller färgen jag sökte är lindblomsgrönt.

      Radera
  2. Jag vill kalla det vår- eller försommargrönt! Ingen annan årstid bjuder på den här ljusgröna färgen :)
    Ha en fin helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  3. Som vanligt så inspirerande vackra bilder :-) Oj oj vad det växer i dina lådor, själv sådde jag rekordsent i år pga kylan så mitt har knappt tittat fram än. Den fina blommande stenmuren var verkligen lovely, har ni den i trädgården ?
    Önskar dej en mysig helg
    Bittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där stenpartiet finns vid "parkeringen" :o)

      Radera
  4. Åå, hopplahejsan vad det blommar och är fint! Du verkar ha en sån där välskött trädgård som är så fint! Underbart!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så vackra och blommiga bilder du visar idag och din klänning var också så blommig och fin. Den kommer du att bli jättefin i, helt i dina färger:))
    Ha en fin helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. bara ljuvligheter på dina bilder! jag brukar kalla nyansen försommargrön. :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Det var roligt och se förslag på gröna nyanser,
    och alla var lika bra. Jag kan lägga till ärtgrön,
    men det är inte ett så vackert ord. Vackra bilder
    har du däremot, det är härlig sommarkänsla på din blogg.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig trädgård du har..älskar den vita bron..ljuvlig försommarfröjd!!!

    Kram Sanne

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder Ann-Lis (som alltid)! Ögongodis i ljuvlig sommartid från er vackra trädgård. Tack för att du delar med dig.

    Ha en fin helg vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Såna där rosa mossflox har jag tänkt mig att ha mellan stenarna också, så fort jag får tid att börja på med projektet ;)

    Söt klänning, kanske du kan ha en sån där underklänning med brodyr eller spets nederst för att förlänga klänningen lite?

    SvaraRadera
  11. Nästan så jag skulle vilja säga neongrön men det är nog för drastiskt. Ibland när jag ser denna häftiga grönfärg i naturen så brukar jag tänka att om jag målade denna färg i akvarell så skulle jag tycka att den är onaturlig och skrikig men oj vad vacker ändå ute i naturen.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.