lördag 15 oktober 2011

Värdefullt

Så blev det mitt-i-oktober och jag har inte riktigt hunnit med här. Jag beundrar dig som hälsar på och ger uppmuntrande kommentarer även när jag lägger upp oskarpa bilder. Jag hade av misstag tryckt på en knapp som gjorde alla bilder flummiga och det var papperskorgen nästa. Jag har dock fått en värdefull gåva som jag utnyttjade i går och det var en lång lektion med en fotograf. Så proffsig han var att förklara detta med slutartider, bländare och ISO. Inte för att jag kommer att kunna det där på en livstid, men bra mycket klokare blev jag. Det om det! Nu visar jag bilder från en vardagsrumsvägg som jag knappt visat förr. Vårt gamla, men värdefulla Chippendale skåp med alla gamla böckerna.
På väggen hänger studentfoton av sönerna :o)
På tal om gamla böcker fascinerar bokkonst av Su Blackwell mig.
Dig önskar jag en solig och skön lördag!

16 kommentarer:

  1. Å, vilka häftiga böcker, det är väl sådana där pkupp-upp-böcker? Fast dessa var ovanligt, alldeles väldgit ovanligt fina! Har du sådana i din bokhylla som förresten är väldigt vacker och änglarna är så fina, nu har jag glömt vad dom heter.....Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Vilka fina böcker,
    Och bad värdefullt att få lite utbildning i fotandets konst,skulle jag verkligen behöva
    Ha en riktigt skön löedag

    SvaraRadera
  3. Ja oj vad tiden går fort...nu läser jag fast mig på alla missade inlägg från veckan som gick! Fint Chippendale-skåp! ha det gott! ;)

    SvaraRadera
  4. Du har ett fint bokskåp - jag gillar de där gamla böckerna med skinnband! Tack för länken til Su Blackwells sida, helt otroliga böcker!

    Ha en fin helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  5. Oh vad roligt att se alla dina Willow Tree figurer. Älskar dem ju också.Tror att de finns som krubba till julen. Är lite sugen på en sådan.
    Vackert skåp du har.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  6. ♥♥♥♥
    Have a nice weeken!
    Greetings Rosine

    SvaraRadera
  7. Så vackra änglar på det vackra skåpet!
    Jag har då aldrig sett några suddiga foton hos dig, däremot brukar jag bjuda på såna själv titt som tätt ;).
    Det låter trevligt med lektionen i att fotografera. Det är verkligen något jag skulle behöva också. Det är ju liksom så tråååkigt att läsa i handboken hur man ska göra.
    Ha en fin fortsättning på helgen!

    Nicole

    SvaraRadera
  8. Jag funderar på att köpa en ny kamera hur gillar du din nya.Fina bilder har du nog åstadkommit,kram Nette

    SvaraRadera
  9. Underbara böcker och ljuvliga änglar!
    Ja det tar sin tid när man inte är profsfotograf!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. En sån lektion önskar jag mig också! Jag har verkligen inga kunskaper (eller, bara litet...) men jag skulle så gärna lära mig mera.

    Så många fina änglar du har!

    SvaraRadera
  11. Jaa, om man ändå kunde fotograferandets ädla konst ordentligt! Kör själv bara med AUTO... :D Vilken fin byrå, passar perfekt till böckerna och Willowtree figurerna!!!
    Skön kväll och helg!

    SvaraRadera
  12. Härligt med välfyllda och vackra bokhyllor!
    Fina söner har du också!
    Ha en fortsatt fin helg och en bra start på veckan!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  13. Vackert bokskåp du har där och den bokkonsten var något utöver det vanliga. En lektion i fotografering skulle jag också behöva för de kunskaperna är verkligen skrala. Det vackra vädret lär vi få njuta av ännu en tid!

    SvaraRadera
  14. Det är ett vackert gammalt skåp, och såna skåp kräver skinnband, ger en hemtrevilg fin känsla.
    Jag skulle också behöva en lektion i foto, har för det mesta knappen inställd på auto!
    Ha så mysigt på er picknick
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. Hej Ann-Lis!
    Du vann burkarna i min utlottning. Jag levererar dem personligen ;0)
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  16. Vackra böcker och skåp som passar dem. Fotolektioner är kul. Skulle vilja lära mig mer.
    Grattis till din vinst. Burkarna är så fina.
    Kul att vi vann...precis perfekt för mig med så fina vantar. Jag blev väldigt glad.

    Kram
    annika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.