måndag 10 oktober 2011

Tionde i tionde

Så skönt det var att vakna upp till denna tionde i tionde. Jag drömde att jag skulle ha ett försäljningsparty och den ena glada gästen efter den andra kom och jag hade glömt bort alltihopa. Råddigt var det i hemmet (fullt med tvätt utspridd överallt och alla elevers ryggsäckar på golven :o)) när damerna gick husesyn och det värsta ändå var att jag absolut inte hade något att bjuda på. Vilken mardröm! ;o)
Den vackra helgen slutade med en regnig och ruggig gårdagskväll. Jag piffade upp rosbuketten, som började se vissen ut, med lönnkvistar. Det där arrangemanget gör sig bättre i verkligheten än på bild. 
Vi njöt av en sen middag i uterummet med sönerna som för tillfället är hemma. Det kommer att bli tomt när de åker iväg i eftermiddag, men å andra sidan är mycket inprickat i kalendern för oss alla och då kan det bli litet si och så med kvalitativt umgänge.
Jag försökte mig på att föreviga stämningen utanför huset i går kväll, men vid nästa försök ska jag ha stativ och tjockare kläder på mig. 
~*~
Så blev det dags att ta itu med den nya veckan. Det lär vara höstlov om en och en halv vecka!
Att på morgonen arrangera en skål med blommor
kan ge en känsla av ro inför en fullspäckad dag -
som att skriva en dikt eller be en bön.
~Anne Morrow Lindbergh

7 kommentarer:

  1. Ja jag skickade iväg dottern igår och visst blev det tomt.. Till all tur figurerar sonen här hemma emellanåt.Vilken mardröm du hade, men om jag känner dej rätt skulle du ha klarat av det oxå...
    Ha en bra vecka.. Här är det tre dagar jobb och sedan bär det av...
    Kraaam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Ja vilken mardröm :) Skönt att vakna upp sen och inse att det var en dröm.
    Lönnen är så vacker så den kan man gärna ha i vas och njuta av innomhus !

    SvaraRadera
  3. hej! har inte orkat titta in hos er bloggare på en längre tid, men blev så glad av att se alla dina härliga höstbilder!

    susanne

    SvaraRadera
  4. Jag läste din dröm och log...skyndade snabbt iväg för att ladda tvättmaskinen och nu kan jag skriva i lugn och ro :)

    Så fint du piffat din bukett och beundrar färgerna i den, eftersom löven tar upp samma nyans i rosorna - gillar!

    Tänk hur tiden går fort, en ny vecka åter, nya utmaningar och säkert rikare på erfarenheter när veckan är slut.

    Fint citat!

    Ha en fin arbetsvecka!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  5. Ibland är det just så härligt att vakna upp och inse att allt ändå bara var en dröm! Buketten piffade du upp med stil... Vackert!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  6. Nej usch vilken panikdröm! Skönt att vakna upp efter sådana verkligen!
    Arrangemanget blev riktigt lyckat i härliga hösttoner!!!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Du kan skylla drömmen på fullmånen, då brukar jag också drömma en massa konstigt (om jag överhuvudtaget sover ;O) Ser så mysigt ut på er gård i mörkret!
    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.