måndag 3 oktober 2011

Tavlor inne och ute

Den gångna helgen var verkligen generös! Nu har jag inte kollat om vi vann på Lotto ;o) men rik på upplevelser blev jag i varje fall. Efter hemkomsten från trippen in i landet har vi firat min far som fyller år på tisdag. Jag hann också fixa halvdussinet tavlor av det som blev över av tapeten i arbetsrummet. Det finns material till många fler tavlor ännu. Under veckan ska jag glänta på dörren till min arbetshörna om du vill titta in.
Tillbaka till helgens hösttavlor. När jag gick där bland alla de vackra löven i Birkaland, önskade jag att eleverna hade varit med och plockat löv till sina fina målningar med höstträd. Men visst hittar vi lika färgglada höstlöv här också! :o) Ha en lycklig måndag!
 

18 kommentarer:

  1. Oh, vilka vackra tavlor det blev av tapeten! Underbara höstscener har du fångat på bild också. Man blir riktigt sugen på att åka dit. Ser fram emot besöket i arbetsrummet.

    Ha en fin start på den nya veckan! Kram

    SvaraRadera
  2. Pengar e inte allt .....upplevelser med nära å kära är värt 1000 gr mer, men man kan ju uppleva ännu lite mer med en saftig vinst haha.
    Själv har jag bara postkodlotter. De kan man ju aldrig sluta med så länge man bor kvar å det ska vi ju göra tills vi inte kan gå längre :-) Inte blir man rik på det inte men hoppet finns ju alltid.
    Jag letar fortfarande vägg här hemma till tapeten men än har ingen dykt up :-) Den är helt ljuvlig. Vill ha med !
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Nog fick du fina tavlor av din tapet alltid och matchande till allt annat dessutom.
    Fantastiska höstbilder också, vad kan man annat säga. Det är ju en riktig njutning med dessa höstfärger och bra är ju det annras kunde ju hösten kännas allför tråkig när mörkret ger sig mer och mer till känna.
    Ha en bra skolvecka.

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Åh, vilka fina tavlor och underbara höstbilder du visar!!
    Ha en härlig vecka du med, kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vackra tavlor och fina höstbilder! Du förmedlar en positiv energi i allt vad du gör!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  6. Härliga höstbilder o fina tavlor! Ser fram emot en titt i arbetsrummet:) I Skåne har det varit fantastiskt varmt i helgen, underbart! Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  7. Där får du vackra tavlor! Så fina höstträd du hittade i Tammerfors. Den staden som jag tillbringade väldigt mycket tid i tillsammans med yngsta dottern när hon inte var så gammal.

    SvaraRadera
  8. Ja det måtte då vara en vacker tapet som du gjort så fina tavlor av! Vad är det för vacker ros som skymtar nere i hörnet? Väldigt vackra färger!
    Låter trevligt med en höstutflykt till Tammerfors! Ser fram emot bilder från arbetsrummet...

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  9. Vackert både på tapeten och i naturen. Visst vill man att det ska få vara ett tag till så man hinner med att njuta innan täcket kommer.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  10. Fina tavlor o bilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  11. Jättevackra höstbilder, och tänk så mycket fint man kan göra av löv. Fina tavlor har du gjort också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Men vilka fina tavlor du gjort av tapetbitar. Ser så skira och vackra ut.
    Dina bilder på träden i höstskrud är så vackra de också.
    Ha en bra vecka.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  13. Den är helt gudomlig den tapeten och tänk vad den är användbar till mycket! Det ska va du för att komma på en sån sak ;O) Fint!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  14. Tusen tack för finaste hjärtat!! paketet kom idag. Blev så glad av överraskningen.
    tavlorna du gjort blev fina. Gillar den med fjärilar på.
    Färgsprakande höstbilder du tagit. Alltid så fint i din blogg.
    ~marita~

    SvaraRadera
  15. Vilka fina tavlor det blev! Och härliga höstbilder du bjuder på.

    SvaraRadera
  16. Låter härligt med en mini semester i Tammerfors. Och samtidigt få träffa ena sonen.
    Jag brukar också åka dit men det är på sommaren och då brukar det mest bli shopping.
    Fina tavlor du gjort av tapeten!!
    Regn och rusk i dag igen....usch!!!
    Ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  17. Åååh, den där med fjärilarna blev jag kär i!!
    Ja, det blir säkert massor med fina tavlor av den tapeten :)
    Vill gärna kika in i ditt nya arbetsrum. Mitt "eget rum" har också nyss bytt skepnad, får se om jag fotar eller inte.

    Ha det så bra i regnrusket!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  18. Fina tavlor, vackra motiv kan man liksom inte få nog av.
    Och härliga höstbilder, det är vackert ute nu. Jag älskar hösten, jag.
    Och jag vet inte om du såg, men vi var på Tilos när vi var i Grekland. En liten ö med väldigt liten befolkning, bara några hundra, rena idyllen.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.