söndag 30 oktober 2011

Mohair & Cream

Du har kanske sett årets Julmagasin från Allers (butikshyllorna är fulla av dem) och den lättstickade sjalen som finns beskriven där. Man ska sticka den med dubbelt garn och jag valde att sticka med två olika garn (Kitten Mohair och Fashion Tasai). Man stickar drygt en meter med trettio maskor på tolvans stickor och syr ihop ena kortsidan med änden av ena långsidan och pryder snibben med en tofs.
Det där var nog ingen bra pedagogisk förklaring, men jag har ingen copyright på mönstret annat än att jag kan visa sjalen grundligare på bild vid tillfälle.
Jag önskar att jag skulle ha mycket mer tid för handarbete på fritiden...
Så till något helt annat. Min senaste tunika från Cream väntade tålmodigt på mig hos Cosy Living. Jag invigde den i går med svart topp och byxor.
Inspirationsbilden ovan kommer från Ester Elenora därifrån jag har beställt en tunika till julens fester. Det är otroligt mycket som ska ske innan jul, så den får gärna vänta så länge som möjligt för mig. Ingen stress med julen här även om jag har köpt en jultidning och funderat på julklädsel... Denna dag - som bjöd på en välkommen extra timme - har varit mörk från början till slut! Dagen och helgen avslutades och lystes dock upp genom att att våra vänner som bor i landet i väst kom på besök. Gott!

11 kommentarer:

  1. Oh, very very nice
    and beatiful colors...
    Jarka

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga färger på din stickning... Din tunika ser härlig ut.. Blir sugen att gå in och se vad de har för kläder. Men nu skall jag fixa mej iväg till jobbet ...
    Ha en bra vecka !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Julens kläder har jag ännu inte börjat fundera på. I går sammanställde jag händelserna i november i almanackan och den blev verkligen full. Man bävar lite inför ett så fullspäckat schema men det gäller att ta en dag i taget.
    Den extra timmen gjorde gott i går och i dag lyser solen!

    SvaraRadera
  4. och nu när det är arbetsdag igen, ja då behagar solen skina från en molnfri himmel! men vi får tacka och ta emot och vara tacksamma över alla solstrålar oavsett veckodag.
    det lät intressant med den där sjalen, men jag får inte riktigt till det i huvudet. måste ta ett papper och testa. ;)
    fin tunika, förstås!
    kram

    SvaraRadera
  5. Samma sjal håller jag på att sticka just nu. Snyggt garn du har på din sjal, min blir hel grå.
    Monica

    SvaraRadera
  6. Ja men det var ju det jag skulle göra! _köpa garn... det glömde jag ju.. Har ju tänkt att jag kunde sticka en sån jag också. :)

    SvaraRadera
  7. Ser väldigt lovande ut det där! Jag har också börjat leta inspiration till julen, även om jag väntar ett tag till med att sätta igång att julpynta.

    SvaraRadera
  8. Men idag när det är jobbdag sken naturligtvis solen från blå himmel ;O)
    Har också varit in och provat en creamtunika på Cosy, men jag blev lite snål, och får nog sätta upp det på julens önskelista istället :O)

    SvaraRadera
  9. Jag beställde en hel del kläder förra veckan inför jul och festligheter. Gillar skarpt behändigheten att klicka hem utan att köa till provhytter ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  10. sjalen ser verkligen fin ut,får nog gå o köpa mig tidningen
    Har varit inne på Ester Eleonora ,väldigt mycket fint
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  11. Såg sjalen - jättefint och du har redan hunnit göra en! Fenomenalt. Ja, nu kan det gärna få hänga någon i lilla visaren ett tag så att det inte går så fort fram till jul......Jultidningar, julpynt i affärerna, julmarknader, julbordsannonser i tidningarn....jag försöker blunda.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.