onsdag 26 oktober 2011

Godsaker och Hälsosteg

Tycker ju inte att det blev så mycket onödigt shoppat på resan. Jag är inte särskilt sugen på choklad, men ville ha med mig en väska från samma affärskedja som sonen köpte gåvor åt mig när han var i Paris.
De mysiga chokladbutikerna såg vi bl.a. i konstnärsbyn i Saint Paul och i gamla stan i Nice. Jag kunde inte motstå emballaget...
Kryddor fanns det gott om på gator och torg. Här är bilder från en affär i gamla stan i Nice.
Macarons njöt vi av på picknicken i konstnärsbyn.
Kryddsalt och litet lavendel fick också följa med från Provence.
Nu är kampanjen med Hälsostegen över och jag klarade målet 300000 steg på 30 dagar med bravur. Mitt saldo är 352853 och visst fick jag bjuda till en hel del! Då kan man gott unna sig en chokladbit!

13 kommentarer:

  1. Go´morron!
    Grattis till ditt uppnådda stegmål!
    Wao, vilka godishyllor ... där skulle det varit svårt att välja! Du är värd en och annan godbit ;)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Grattis du nog har du kämpat på med stegen... Men kan tänka att du är nöjd.. Säger en som bara inte kommer iväg ut på promenad.. Det är ju så mörkt eller någon annan orsak... Vackra godis lådor.. Nu kall du unna dej lite godis då du varit så duktig med stegmetaren...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. vilka färgranna resminnen från er höstlovsresa!
    grattis till uppnått mål - du är duktig!
    kram

    SvaraRadera
  4. så massor med hälsosteg du tagit, gratulerar. tror jag sku behöva ta fram min stegräknare också.
    Vilken butik, så mycket fina askar med gott.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  5. Grattis till Hälsostegen! Vad duktig du är!
    Och så många fina bilder från er resa, ett favoritställe för mig ...
    Ha en härlig dag!
    Kram Suzann

    SvaraRadera
  6. Vilken lycka du fick med dig hem & fina bilder du tagit =) Jag längtar tillbaka till Nice varje dag, maten, klimatet, miljön - allt =)
    Njut av det goda du handlat, det är du värd =) Må gott!

    SvaraRadera
  7. Så fina saker du hittade ,kram Nette

    SvaraRadera
  8. Så bra att du uppnådde målet med Hälsostegen, och lite choklad tror jag bara är nyttigt ;0)

    SvaraRadera
  9. Grattis till resultatet!! Bra jobbat!

    Så fina förpackningar, såna kan man så klart inte lämna kvar :)

    kram!

    SvaraRadera
  10. Verkligen mycket ögongodis i den butiken och visst är du väl värd en godbit efter den bravuren! Grattis!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  11. Ja med den stegmängden kan man gott ta sig en chokobit! ;)

    SvaraRadera
  12. Восторг! Так много шоколада и все так красиво!

    SvaraRadera
  13. Hihi kul med en själsfrände, går också igång på fina förpackningar !
    Vackra bilder från resan, vem blir inte sugen på Provence efter de härliga inläggen ?!
    Kram Bittan

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.