lördag 29 oktober 2011

Brunchträff och byggmässa

Så skönt med en helg i hemmets lugna vrå... Fast egentligen stämmer inte det där helt. Vi for på förmiddagen till grannstaden för att träffa yngre tvillingsonen och hans flickvän, som har mycket annat inbokat när de besöker staden denna helg.
Vi bokade kvalitetstid med dem i form av en brunch på Astor. Värdefullt!
Efteråt åkte vi till byggmässan där vi lullade runt och lyssnade på Martin Timell.
Några inredda montrar med inredning... retro...
... och återanvändning.
Nu äger jag skivan Adele 21, som jag annars har spelat när jag sitter vid datorn. Jag har lekt med texten till Someone Like You och Set Fire to the Rain (mycket hjärta och smärta ;o)) i det här programmet. Snart ska jag bänka mig för en ny säsong med "Så mycket bättre". Njut av kvällen!

14 kommentarer:

  1. Så mycket bättre måste jag ju hinna med också ,så fin dag ni haft ,kramis Nette

    SvaraRadera
  2. vilken dag du haft!
    den där astonbrunchen ser verkligen ut som något man borde testa någon gång!
    och bilderna från mässan ser riktigt lockande ut det med. det är sällan jag brukar hitta något intressant på de mässorna.
    skön kväll i tv-soffan!
    kram

    SvaraRadera
  3. Brunch på Astor lät riktigt trevligt.Det ska jag lägga på minnet :) Körde förbi mässan i dag men tog mig inte tid att besöka den.

    SvaraRadera
  4. Det verkar vara ett helt underbart ställe att inta brunch på. Mysigt att umgås med sina barn. Vi hade en mycket trevlig kväll i går och just nu har dottern lite annat inplanerat.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Jösses så mycket gott ni har haft på brunchbordet! Tack för länktipset igen!

    Ha en fin söndag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  6. Ser ut som om det varit bättre än normalt på mässan i år! Synd att man inte hade tid att åka...
    Oj, du hittar jämt så mycket olika trevliga ställen att länka till! Det där måste jag kolla in :)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Du har haft en bra helg, så mycket läckerheter ni njöt av. Dom där marängerna ser gudomligt goda ut! Vi tittade också på Så mycket bättre, och vilket gäng dom har fått ihop iår.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Hallojsan!!

    Men såå mysigt det där lät då! Det var länge sen jag unnade mig en brunch "ute"..såå himla gott när någon annan har lagar´t detta!! Att sedan få med sonen och flickvän var ett kärt bonus kan jag tänka!!

    ha en fin söndag!! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  9. Åh, Adeles skiva är så vacker, och just de där låtarna är mina favoriter. Jag grät de typ 10 första gångerna som jag hörde Someone like you...

    Vi besökte inte byggmässan, men de verkar ha haft en del intressant i inredningsväg. Jag kikade då min skolas floristelever fixade fina blomsterarrangemang till mässan, kanske du såg dem?

    Ha en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  10. Brunch på Astor vore något alldeles speciellt! Mässan har jag inte varit på sedan vi byggde hus men de glimtar du visade såg väldigt givande ut!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  11. Vad är väl en brunch på Astor?!?! Ja, jag hade gärna varit där och mumsat på allt det goda som du visar, haha. Mysigt att kunna träffas så.
    Hoppas du haft en fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  12. Såg ut att vara en härlig brunch. Visst är det mysigt att träffa sina barn under sådana former.
    Lyssna på Martin Timell är inga fel.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  13. Jösses va fina cupcakes, den brunchen vill jag också besöka! Skoj med mässor, där får man inspiration!
    Ha en fin ny vecka!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.