tisdag 16 augusti 2011

Stora och små

Nu har musungarna Martin och Martina packats ner i skolväskan och ett nytt läsår och nya äventyr väntar även dem :o) Det är Fröken Elsa som har virkat dem (som svar på tidigare frågor) och de kom hit till mig för ett år sedan. Klänningen heter Breeze dress.
Jag fick ett brev om min fadderflickas utveckling och skolgång. Det är roligt att se att hjälpen kommer fram och jag har fått en uppmaning om att dela med mig av detta speciellt nu i samband med nöden i Afrikas horn. Men nu väntar en väldigt spännande dag! Lycka till alla skolbarn, både stora och små!

20 kommentarer:

  1. Önskar dej o Martin o Martina och alla andra en fin start på läsåret..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Att nystarta med en vacker klänning och två gulliga möss kan väl knappast bli bättre? Det är säkert intressant att följa med fadderflickans utveckling. Tråkigt bara att Moder Natur fördelar sina resurser så ojämnt ibland.

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är säker på att mössen kommer att få det trevligt med sina nya kompisar, och vice versa :O)

    SvaraRadera
  4. Både möss och barn kommer att få ett trevligt nytt skolår med en mycket snäll och trevlig lärarinna!!
    Det är roligt att se att hjälpen kommer fram till din fadderflicka.

    SvaraRadera
  5. Ja en spännande dag blir det verkligen och du är välförberedd med ny klänning och söta små vänner i sällskap! Ha en riktigt fin dag!

    SvaraRadera
  6. Jag har också funderat på att vi ska ta oss an ett fadderbarn. Jag minns att vi hade det när jag gick i lågstadiet och det var alltid roligt att få brev därifrån och känna att man kan hjälpa till lite.
    Ha en bra första skoldag! :-)

    SvaraRadera
  7. Så FIIN ....
    Lycka till alla ni i skolans värld!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så gulligt att musungarna får följa med till skolan, gissar att dom är populära där. Och vilken söt flicka du är fadder till, så roligt när man får kontakt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Underbart att få följa sitt fadderbarn....Lycka till idag och kul att musungarna fick följa med;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Vilket fint litet fadderbarn du har!
    Får musungarna gå med till skolan och bo i den fina klänningen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Himmel vilket sött litet fadderbarn du har!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Vilken söt liten flicka!
    Fint att få veta konkret att man varit till hjälp. Mina föräldrar har nu sitt tredje fadderbarn.

    Hoppas första skoldagen gick bra!

    SvaraRadera
  13. Så söt ditt fadderbarn är och det måste vara intressant att följa hennes liv på andra sidan världen! Hoppas att det nya skolåret började bra!

    Kram
    Sari från Puumuli

    PS. Undrar om de där mössen skulle funka med 20-åriga studerande? Det är sådana jag själv undervisar... ;-)

    SvaraRadera
  14. ha det så fint med skolstarten ,härliga dina möss ,kramis Nette

    SvaraRadera
  15. Gullig tjej du har att värna om! Det är nog så viktigt att hjälpa svårt drabbade områden ute i världen! Ha en bra skolstart! Här gick starten redan igår ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  16. Tack tack för lyckönskningarna, vår storebror började förskolan idag, så spännande! Din tunika är ljuvlig, och mössen passar fint i fickorna ;)
    Måste vara intressant att se hur livet utvecklas för fadderflickan din!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Spännande för alla ettor som gör sitt första intåg i skolan men jag tror att de kan känna sig i trygga händer med dig som lärarinna. Det första intrycket är ju säkert ganska viktigt. Hoppas du får ett fint skolår med alla nya o gamla elever.

    SvaraRadera
  18. Dom små mössen har säkert många trevliga dagar att se framemot :)
    Hoppas du/ni får en fin skolstart!

    Fadderbarn är en bra ska, det har vi också, en flicka i Indien.

    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  19. Ooops...tryckfel! ...en bra sak... skall det stå!/ Bea

    SvaraRadera
  20. Hoppas ni får det roligt med musungarna i skolan. I min klass har vi hunden Roj-Toj sen många år så nu är det en ny grupp barn som ska träffa honom.
    Hoppas du och din klass får ett fint år tillsammans!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.