tisdag 2 augusti 2011

Romantiskt och rofyllt

Så här ser det ut (är det arrangerat) på mitt köksbord just nu. Jag är så inspirerad och vill sy, men jag har inte de rätta tygen! Jag har två böcker av Christina Strutt och bilderna i dem visar vackra ting sydda av ljuvliga tyger från Cabbages and Roses. Alla bilderna här nedan har jag fotograferat från boken Romantiskt och rofyllt.
Jag kunde tänka mig att sy den där väskan till vänster. Kanske någon läsare har fått tag på dessa "Kål och Rosor"-tyger? De tycks kosta mer än skjortan!
Men å andra sidan har jag hundrafemtielva andra saker jag borde göra förutom att sy.
Eller så sätter jag mig ute i solen en liten stund och torkar mitt hår. Jag ska på party i kväll - städparty - för andra gången i sommar! Det blir trevligt att träffa vänner i alla åldrar!

21 kommentarer:

  1. Ja nog finns det massor man ville sy, om bara andan faller på och man har de rätta tygerna, inte alltid det klaffar. ;)
    Hoppas du hittar tyget och får dig en fin väska!
    Jag virkar mormorsrutor i marinblått, blir nåt till det kommande sovrummet.
    Ha det gott!
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Den väskan ser härlig ut!
    Vi var via den långa sandstranden på vägen hem från Gotland, och jag måste säga att den slår alla sandstränder vi besökte over there!

    Mycket fin natur hann vi se på Gotland, men jag hade gärna sett lite mer av det som fanns innanför ringmurarna också. Det får bli en annan gång.

    SvaraRadera
  3. Har inte just dom där tygerna men det finns liknande ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Ha det så jättebra på städpartyt! Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Så inspirerande bilder du visar.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig bok , har totalt missat den.
    Jag får istället lust att klä om möbler .....men inser min begränsning :-) Sydde mycket förut och älskar att köpa vackra tyger men nu blir det mer och mer sällan då jag precis som du istället hellre väljer att sitta ute och torka håret hihi.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Oj så inspirerande böcker, förstår att du vill sy. Cath Kidstons tyger skulle kanske också passa. Senare på hösten skall jag nog också dra fram symaskinen :)
    Ha en fin början på augusti!
    kram Tini

    SvaraRadera
  8. Det är av den här anledningen som jag alltid passar på att köpa alla tyger som jag faller för, för inte vill man ju stå där och sakna det rätta tyget när sylusten kommer över en! :-D

    SvaraRadera
  9. Vips vad det är kommer du över fina tyger som passar! Du har ju öga för sånt ;O) Stranden i förra inlägget har jag aldrig besökt. Jag måste nog ta och visa dina bilder för mannen så kanske vi är flera som blir hugade för en utflykt dit!!!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder från en sandstrand du visar.
    Måste vara härligt att kunna sy. Själv var jag och beställde ett draperi till hallen i stan. Är totalt omöjlig att få till det.
    Här har vi varit på sjön hela dagen i värmen. Åt lunch på en av småöarna.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  11. Åh, vad mysigt att sy och pyssla, här har jag mest kaos för tillfället, men man blir inspirerad av ditt inlägg idag, jag vill också syyyy =)
    Ha en skön onsdag, kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Jag älskar att pyssla med tyg- kan dock inte sy men det finns ju sååå mycket annat man kan göra med vackra tyg. Kram

    SvaraRadera
  13. Hoppas det var ett roligt party, städparty låter spännande. Och vilka tyger! Det är såna man bara ser i tidningar och böcker. Kan tänka mig att såna finns på NK i Stockholm kanske. Väskan är jättefin, säkert hittar du liknande tyg.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Jag tycker mycket om lung och rofyllt och blommor och blader och vackra böcker, mycket bättre kan det inte bli......
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. .....lugnt....ska det vara....så klart.....

    SvaraRadera
  16. Vilken fin bok det verkar vara!Underbara bilder du visar i detta och tidigare inlägg också!
    Kram,S

    SvaraRadera
  17. Jag hoppas att ni hade en trevlig kväll på städpartyt och att det blev många härliga skratt? :)

    Fina bilder och jag förstår att du blir inspirerad och vill sy. Jag hoppas att du finner de rätta tygerna du vill ha och sätter igång av hjärtans lust. Jag vet ju hur mycket det kliar i fingrarna på dig kära vän. ;)

    Ta hand om dig kära du!

    Kra Lotta

    SvaraRadera
  18. Bara att gasa på med symaskinen när inspirationen infaller ;), dina alster blir ju så härliga!!! Hoppas kvällen på städpartyt blev bra :)

    SvaraRadera
  19. Säkert hittar du lika vackra tyger och får din fina väska sydd. Jo städparty har man varit på och ett par kaffepartyn också i sommar :)

    SvaraRadera
  20. ojoj, här var det romantiskt så det räcker och blir över ;)
    klart jag ska visa mina väskor - snart :)
    jag kunde ha handlat hem halva c.k.-affären, och ångrar i dag att jag åtminstone inte handlade lite mer än jag gjorde...
    kram

    SvaraRadera
  21. Men du är en verklig energiknippe med massor av uppslag och idéer på alla sätt!
    Så fint du bjuder på!
    Ha det gott!
    Kram /Bea

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.