söndag 14 augusti 2011

Loppis och Cake Pops

Vilken vacker helg vi har haft! Kvällarna har varit sköna och vi har kunnat vara mycket ute. Här visar jag loppisfynd och det är ett mycket ovanligt fenomen när det gäller mig. Jag är ingen loppistjej, men jag tycker om att se vad andra fyndar och återvinner. För mig fungerar det bra mycket bättre att ge bort saker än att sälja på loppis. Jag gör de vardagliga val som passar mig bäst i allas vår gemensamma strävan för en hållbar livsstil och det behöver inte alltid synas här i bloggen.
Nåja, jag fick två kaffekoppar och en glasskål för 3 euro. Om du undrar vad det är för roligheter jag har i muggen så ska de där föreställa Cake Pops ;o)  De fixades i all hast till eftermiddagskaffet i går.
Jag smulade ett paket Dops/Ballerina och blandade i mixer med 3 msk philadelphiaost. Sedan formade jag bollar (jag gjorde dem på tok för stora) som fick stå i frysen en halv timme. Därefter smälte jag 100 gram vitchoklad, trädde kakbollarna på grillpinnar och doppade dem i den smälta chokladen och strössel. Jag fyllde muggen med socker så att kak-klubborna hölls åtskilda. En liten munsbit av det söta räckte för mig! Oj så mastigt!
 
Så kom vi till den tidpunkt på året igen då den mossgröna kalendern ska börja fyllas med allehanda tider för möten, viktiga kom-i-håg, klasslistor, vitsord etc. I morgon har vi fortbildningsdag, så det är nog bäst att vila ögat och tacka för den här dagen. Syns en ny dag!

12 kommentarer:

  1. Nå ja välkommen i gänget...Det med loppis var helt otänkbart för mej tills ca 2 år sedan..Hur kan det vända.. Men fortfarande kan jag inte hitta eller se åt kläder på loppis.
    Jai morgon drar det igång.. skoj att träffa alla kolleger.
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne
    Ja jag skulle ju såga att du loppade finfina grejer!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar loppis, och handlar gärna kläder på secondhand;) Cake Popsen ser smarriga ut, men kan tänka mig att de är lite mastiga. Snygg kakender. Kram från mig

    SvaraRadera
  3. Så häftiga Cake Pops du gjort och loppisfynden var fina! Kläder och husgeråd vill inte jag köpa från loppisar, med återvinning till sömnad och skapande går bra.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. visst är det bra att loppis finns.. barnkläder hittar man ju alltid som kan va så lite använd .. Kläder åt mej själv köper jag inte.. men glas som skålen din..sånt köper jag nog o det är fint..o så tyg till lappteknik.Klubborna ser nog maffiga..men goda ut..ha det bra.

    SvaraRadera
  5. Mums, vad gott det såg ut! Jag har sett cake pops i flera bloggar nu på senaste tiden och jag tror det är något som skulle passa mig som gillar sött och gott. Tyvärr är det stopp för allt sådant för mig just nu, men sen ska jag nog testa dem.
    Fina fynd du gjort! Jag är inte heller direkt nån loppistjej - jag SKULLE vilja vara det, men jag hittar sällan några fynd. Blir mest barnkläder för min del.

    SvaraRadera
  6. Oj, så fina smaskiga saker! Ha en trevlig(?) arbetsvecka!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med en almanacka/planeringsbok som bara väntar på att bli fylld med aktiviteter. Det känns lite som om allt kan hända och allt ska bli så bra.

    Ha en bra skolstart!
    Katarina

    SvaraRadera
  8. Japp kära kollega, nu blir det till att sätta sig in i nya läroplanen ;))
    Har själv börjat idag, o schemat hänger på trekvart, men man är ju iaf IGÅNG!!
    Ha en härlig kväll...
    Kram fia

    SvaraRadera
  9. Dina bilder och ord inger alltid ett sådant lugn och harmoni Ann-Lis. Jag trivs så bra här hos dig. :)

    Jag tycker om att gå på loppis, även om det inte blir så ofta. Och tur är väl det för om sanningen ska fram så behöver vi inte mer prylar här hemma. Tvärtom behöver det rensas bort en del. ;)

    Jättefina Cake Pops vännen!Du har verkligen hur många strängar som helst på din lyra. :)

    Lycka till med skolstarten Ann-Lis och vilken härlig känsla med ett helt oskrivet läsår framför sig. Allt är möjligt och så många fina minnen som kommer skapas.

    Ta hand om dig och ha en fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Hallojsan!!

    Vilka godbitar du har gjort..en fröjd för ögat och det lät som det smakade mums också!

    Imorgon 'är det första arbetsdagen för mig med..så god natt!!

    Kramis sanne

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder du bjuder på, där skulle man gärna sitta och mysa och mumsa ;)
    Vackra bilder på sädesfältet och superfina kläder, de skulle hänga fint i min garderob!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.