lördag 20 augusti 2011

Landets största loppmarknad

I går efter jobb for vi norrut för att ta del av landets största loppmarknad...
... eller skrotmarknad, som den kallas. Juthbacka marknad startade för 31 år sedan som en skrotmarknad för dem som hade intresse för motorer och mojänger. Rätt snabbt tog porslin och allehanda prylar över.
Här fanns otroliga mängder av glas och porslin. Inte undra på eftersom utställarna är sexhundra till antal och tiotusentals besökare besöker evenemanget varje år. Vilken stor apparat detta jippo är!
Det blev inget porslin för mig, men däremot köpte jag naturvänliga produkter av denna utställare!
Min svåger till höger gillar att sälja på Juthbacka marknaden och han hade livlig ruljans med hattförsäljningen. Trevlig hobby!
Nykarleby var väldigt vacker denna soliga kväll.
Jag har många barndomsminnen från denna stad, där släktingar bor.
Så lämnade vi småstaden och kom hem lagom till läggdags. Mina fötter är väldigt ömma idag! :o)
I kväll ska vi på den årliga träffen med de tre damerna och respektive. Hoppas vi får en fin kväll vid havet! Ha en skön helg!

24 kommentarer:

  1. Ja visst är den mäktig och mycket att se!
    Underbara bilder av staden som speglar sig i älven!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Samma här, fötterna ömmar rejält efter gårdagskvällens vandring på marknadsplatsen.
    Suck...vilket utbud, men damen som säljer tvål och ljus har helt underbara produkter.
    Det blev lite ett och annat för min del och får bli avslöjat i något inlägg senare :)

    Ha en fin dag! / Bea

    SvaraRadera
  3. Kunde nästan tro att dom har blå berg på din fina bild av kyrkan ,snyggt .För mig blir det som bekant städa o röja idag ,fast det ser ut att bli fint ute så jag går väl ut en sväng ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. O M G vilket himmmelrike och
    bilderna vid vattnet var så vackra!!!
    Här är det packning som gäller för den låååååånga utflykten på måndag. Allt emellan 37 gr o sol till 18 och halvmulet är väderprognosen på vägen. Gissa hur lätt det är att packa romantiskt när man kanske får sitta i bikini i bilen :-)
    Må så gott och ha det så kul ikväll.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  5. Otroligt fina spegelbilder. Vi tittade också på det när vi for hem. Kram lillasyster:)

    SvaraRadera
  6. Hej och trevligt att du tittade in på bloggen! :) du har lyckats fånga fina stämningsbilder och nog är det ett stort jippo, tänk vad en liten stad lyckats med... En fin helg till dig!
    MALIN

    SvaraRadera
  7. En sak till att anteckna på saker jag vill göra, åka till denna marknad nästa år eller nästa igen, det verkar ju hur kul som helst!
    Och så vansinnigt vackert, bilden med kyrkan är en sagobild!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Jag kan tänka mig att det är en upplevelse att vara med på denna stora marknad Ann-Lis. Tack för alla fina biler som vekligen förmedlar en känsla tillsammans med dina ord. Bilden med den gula kyrkan är helt magiskt vacker! :)

    Ha en fortsatt fin helg kära vän!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Åhh där skulle jag ha varit.....så roligt. vilka fina bilder du tagit. Önskar dig en fin lördag. Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Hejsan ! Halkade in här genom en annan blogg, tror inte att jag kikat in här tidigare....Nu har jag kollat runt och ser vilka vackra bilder du visar och det ser ut som att ni har det så fint hemma. Ha en fortsatt trevlig helg! :)
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  11. Vilken lycka med en sån stor loppmarknad ,där skulle jag gärna varit
    Ha en riktigt trevlig kväll

    SvaraRadera
  12. Det var på något vis en magisk kväll när man blickade ut över vattnet igår! Otroligt vackert och fint! Min kamera fick stanna hemma men tack för att du delar med dig!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  13. Det var en stor loppmarknad, kan lätt tänka mig att du har ont i fötterna. Men så spännande och gå runt där och titta, man vet ju aldrig vad man hittar.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra Nykarleby-vyer och inspirerande inlägg här nedan (jag hinner inte riktigt med!). Jag borde också sy mig en skolväska, och jag tror jag ska ta modell av dig. Dina är ju bara för härliga!

    Tusen tack för dina snälla ord, dem uppskattar jag!

    SvaraRadera
  15. Där skulle jag nog gärna ha varit !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  16. Ja visst var det trevligt och intressant där på Jutbackamarknaden. Du hade åtminstone kommit att ta bilder. Trots att jag var där i två dar så blev inga bilder tagna, det var fullt sjå eftersom vi hade egna bord. Ha en fin skolvecka.

    SvaraRadera
  17. Vilken rolig loppis. Där skulle jag velat gå och titta runt. Tänk vad många olika kaffekoppar det finns.
    Hoppas du hade en härlig helg med era vänner.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  18. Hoppas att er årliga träff blev bra!

    Härligt foto av kyrkan,som ett vykort!
    Kanske man borde ta en sväng till marknaden nästa år, nu harmas jag lite då jag ser vad fint alla har fyndat!

    Ha en fin ny vecka!

    SvaraRadera
  19. Du ser ut att ha haft en trevlig helg med både loppis och besök i en vacker småstad. Underbara bilder med det stilla vattnet och med kyrkan som speglar sig däri:))
    Ömma fötter är inte kul, själv dras jag med en jobbig hälsporre som inte vill ge med sig.
    Må så gott och ha en fin vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  20. Oj...så härligt det ser ut att ha varit på Juthbacka. Blev endast dottern som åkte från oss i år.
    Tittade på När-TV i kväll och såg flera kändisar där;).
    Ha det bra! Kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  21. Vilka vackra bilder du har förevigat besöket med. Vi var också där (synd att vi inte sammanstrålade i folkmängden) men jag orkade inte bära på kameran.

    Hoppas att helgen har varit skön. Ha en fin start på den nya veckan!

    SvaraRadera
  22. Jag vill också åka på detta storloppis...Nina på Min Eden bloggade om den tidigare...jag har också släkt inte alltför långt ifrån:)
    Bara måste planera in nästa år!!
    Fantastiska bilder vid vattnet...helt sagolikt!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  23. har hört så mycket om juthbacka loppis av en väninna som just ska flytta till pensala. hon berömmer marknaden så mycket, så i nästa sommar ska vi försöka ta oss tid att köra upp å titta!
    otroligt vacker kyrkbild!
    susanne

    SvaraRadera
  24. Oj, jag har aldrig hört talas om en sådan loppis! Du har tagit helt uunderbara bilder!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.