måndag 1 augusti 2011

Farväl juli och Välkommen augusti!

Då vad det slut på juli och de allra sista dagarna fick jag min årliga kvällspicknick vid sandstranden några timmars bilresa hemifrån. Det är så gott att få ha med sitt rullande hem och vakna upp där till nya dagar.
Hela helgen blev det att hålla till på campingen och vid sandstranden. Vädret var alldeles lagom soligt. De moln som seglade förbi emellanåt mottogs med tacksamhet. För ett år sedan när vi var här stod jag och läste en bok i havet. Nu vandrade jag längs den långa stranden, så om du (det är bara bilderna som är folktomma tidig morgon och sen kväll) var där och såg en dam i sina bästa år fladdra förbi vid vattenbrynet - då var det jag! Vandraren :o)
På lördag förmiddag hann vi med några timmar i Björneborg också.
Där fann jag en hel del skolkläder och därmed är det bara en ny och praktisk skolväska kvar att eventuellt sy då! Och så till något helt annat - den lär ska vara fin i bukett potatisblomman. Jag gick och fotograferade denna i ett potatisland längs vägen :o) Hm... Nu är sanden mellan tårna borttvättad och det dröjer ett tag innan det åter är dags att vandra längs en sandstrand, men jag ska ta en vandringsrunda här i blogglandet när augusti har gjort entré och då jag inte är så trött i ögat. Ses då!

20 kommentarer:

  1. Ååå, så vackert! Som vid medelhavet(påminner om Yyteris sanddyner :o) Vackra bilder!

    Önskar dig skön augusti!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder, verkar haft en härlig semester =)
    Tunikan är riktigt fin!
    Ha en härlig start på månaden, kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga sandstränder vi har här hemma också!
    Ja kanske potatisblomman är vacker vid närmare titt!
    Snygg klänning!

    SvaraRadera
  4. Potatisblomman blev väldigt vacker på bild, har inte tänkt på hur fina dom är. Och vilken strand, vilken härlig känsla tidig morgon när du hade den för dig själv.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte att det var ovanligt folktomt på den stranden :)
    Ja det börjar vara dags att tänka över införskaffningar inför ny termin. Hastigt kom detta månadsskifte på, men vi får bara följa med.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Lyxigt att ha sitt rullande hem med sej och kunna flytta från strand till strand :O)

    SvaraRadera
  7. Jag håller med, ett rullande hem är inte illa alls. Man ska ha husvagn........

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder :)förstår att du trivs med att vandra där längst stranden.
    Ha en skön dag .
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  9. Hej min vän! Underbara sommarbilder du bjuder på i dag,jag njuter till fullo! Ha det så bra kram från Maria

    SvaraRadera
  10. Det där ser underbart härligt ut! Tänkk att stå i vattnet och läsa där. Eller flanera för den delen.
    Jättefin tunika du köpt!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vi får nog fortsätta drömma om ett rullande hem.
    Så vackra strandbilder du tagit ! Sku faktisk vara skönt med en dag på stranden.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  12. Hej Ann-Lis!
    Vilka underbara bilder från sandstranden och havet. Jag skulle gärna varit med dig där på din vandring:))
    Fin klänning har du köpt också:))
    Nu har vi haft en barnfri helg här hemma och då kändes det faktiskt lite långsamt så visst är det fantastiskt när de är hemma. Det är väl bara det att man inte är ung längre så vi behöver mer avkoppling på semestern kanske. Det är ju tur att vi är lärare så att vi har lång ledighet:))
    Ha det gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  13. Oj så sköna bilder! och tunikan du visar kommer du att vara så fin i då du möter barnen efter en kort tid! Njut av de sista lediga dagarna! kram

    SvaraRadera
  14. Ja dom sanddynerna är ju helt otroliga! Tänk att det finns i Finland !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  15. Vilken fantastisk sand och strand, trodde du hade tagit en flygmaskin långt söderut. Underbart!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Vi hoppas också vi hinner med ett besök där ännu i sommar! Vårt sällskap under Gotlands-resan stannade till där på hemvägen, men vi var för trötta.

    Grattis till dina två år som bloggerska och ett finfint jobb har du gjort också!

    kram, A-C

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar strand...precis som en playa ute i de stooora haven. Härligt att ha den för sig själv tidigt om dagen. Så du vandrade där och tänkte på kommande termin? När börjar ni? Vi startar 15 aug och eleverna en vecka senare. Jag kanske skrev tidigare att jag ska ha en årskurs ett i höst på 75%....resten till annat.Ännu ska jag hinna få lite sand mellan tårna innan friheten tar slut.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  18. Hej! Vilken fin tunika du köpt, det där är min favoritfärg! Vad är det för märke och var har du köpt den?

    SvaraRadera
  19. Tack för ditt svar, men så typiskt att tunikan inte går att få tag på i Vasa! :-) Jag har besökt Flash i Umeå och Sthlm, men det är länge sen nu.

    Vad roligt att höra att du gillade flera av mina inlägg i bloggen! Jag försöker skriva lite blandade inlägg och visa upp olika stilar, så att det ska tilltala så många som möjligt.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.