onsdag 31 augusti 2011

Ett hjärta med vingar

För några dagar sedan läste jag ett blogginlägg om påverkare. Att vi blir påverkade eller påverkar andra - visst är det väl så! Det gör vi med vårt beteende, vårt kroppsspråk, våra handlingar och vår livsstil vare sig de är bra eller dåliga! Nåja, uttrycket att en påverkare har ett hjärta med vingar inspirerade mig att sy upp ett antal dylika enligt mönster från boken Jul med Tildas venner. Förutom min familj, kolleger och bloggvänner påverkar mina elever mig mest just nu.
Jag skrev att jag skulle lära mig ett nytt hantverk och det var väl att ta i, men makraméarmband med pärlor har jag aldrig gjort innan och det utmynnade i att mina små påverkare har hunnit producera en hel del sådana de senaste dagarna. Jag lärde mig också en ny variant av vänskapsband här.

13 kommentarer:

  1. Påverkade blir vi, och jag måste säga att min barngrupp är väldigt positiva påverkare i år :)

    SvaraRadera
  2. Ja att jobba med barn ger massor... Fina armband ! Vacker text !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är armbanden är underbara. kram J

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Visst påverkar och påverkas vi hela livet, än härifrån och än därifrån, men så länge det rör sig om "oskyldig" påverkan är väl skadorna inte märkbara och påtagliga :)
    Sött hjärta med vingar och vet du... det är jätteskojigt att knyta vänskapsband!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  5. Vi påverkas av alla möten vi har.
    Vilka fina armband du har gjort. Du är så härligt kreativ. Fint hjärta lite kul med vingar.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  6. Kreativitet flödar ser jag fint hjärta o makramè det är längesedan man knöt det .Fick ett bokpaket idag så jag har nog inspiration att titta på ,kramis ,Nettte

    SvaraRadera
  7. Och tack vare din påverkan har jag nu lärt min äldre dotter att knyta vänskapsband :O) Vi började med den enkla varianten men kanske vi kan fortsätta med någon av dina nya modeller!

    SvaraRadera
  8. Ja, där kom funderingen över vad du skulle lära dig, det är så kul att se alla handarbeten.
    Jag laddar för fullt, jag önskar jag hade mer tid att sätta igång alla projekt som så att säga ligger on line.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert hjärta.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  10. Vilket vackert hjärta, kan symbolisera sommaren som flyger bort för iår. Du hittar alltid på så fina saker och sy.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Vilket vackert hjärta, så Du med rosenmönstret. Jag beställde ett vänskapsarmband av min dotter, hon gör så fina så jag iddes inte anstränga mig, fortsätter med mitt virkande i ställlet.
    Ha en inspirerande dag!
    Marianne

    SvaraRadera
  12. och när man erkänner att man är lättpåverkad, då har man kommit långt i livet ;)
    macramé, det sysslade min mamma med i början av åttiotalet när hon på grund av sin aggressiva ledgångsreumatism inte längre kunde hålla i stickor eller virknålar.
    fin torsdag! kram

    SvaraRadera
  13. Vackert hjärta! Som en blomma i ditt fönster! Snygga armband också!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.