lördag 6 augusti 2011

Chill en regnig dag

Vet du jag tycker det är rätt mysigt när det regnar (nån gång). Jag kan i lugn och ro hållas inne och känner inte att jag behöver åka någonstans eller flänga på i solen. Jag kan svänga ihop en paj på spenat, broccoli, svamp och bacon efter behag. 
Receptet är en skärmdump från Chill Living. Det är knappast någon hemlighet att jag gillar ChillNorway och deras kläder och en höstfavorit är på väg hem till mig.
En regnig helgdag passar det bra att chilla med film. Här är några av de filmer som jag har köpt  denna sommar även om jag har sett någon av dem tidigare. Några har jag köpt som dubbletter och ger åt en väninna. Att ladda ner film är inte min melodi.

Nu är två söner på väg hem och det är det bästa som kan hända en regnig dag. Jag vill tipsa om en sida - Lär dig chilla rätt - för dig som är förälder eller pedagog. Jag fick musiken som gåva i våras, men har nu laddat ner häfte och planscher.
Ha en skön helg!

15 kommentarer:

  1. Ja visst kan det vara mysigt fast det regnar!
    Så god paj och fina filmer du kan njuta av!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Namnam vilken paj! Jaa,skönt med regn ibland,tänkte faktiskt just njuta av en liten chokladbit och bara vara en stund, men vi verkar ha råttor i huset ;)
    Säkert bra med chill-övningar åt dagens unga när tempot är ganska högt med allt som skall kunnas och göras...

    Köpte en härlig "chill-cd" från Hesa senast med meditativ musik och delfinläten, men nu har cd-spelaren pajat :(

    Skön helg!

    SvaraRadera
  3. Så mumsig den där pajen låter!!! Du måste berätta vilken film som är sevärd sen. forsätt chilla;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Chill på dej ! Ja ibland känns det skönt att få pyssla inomhus!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Fick häromdagen hem ett paket med filmer som passar utmärkt såna här dagar :)
    Filmen Dagboken är min absoluta favorit!

    SvaraRadera
  6. i går besökte jag sköna clara för första gången. jag hade lämnat plånboken i bilen, för jag skulle bara titta, men jag fick nog snällt gå och hämta in mitt plastkort i alla fall ;)
    vi är filmsugna i kväll och ska nog snart starta i gång någon :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Mmm...så läckert det ser ut med paj!
    Jo, regn är avkopplande på sitt sätt och lite mysigt egentligen!
    Hoppas du får en fin kväll! /Bea

    SvaraRadera
  8. Då hösten närmar sig är det extra skönt med filmtajm... och du har laddat upp med många filmer ser jag! Du får ta och berätta sen vilka du tyckte om! Jag är urusel att hålla koll på bra filmer numera ;O) Chilla lugnt vidare kära du!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Så gott det ser ut med pajen, och så fin duk du har. Och klänningen du beställt är supersnygg, kommer bli ett favoritplagg. Tack för filmtips också.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Jag tycker regn är mysigt i lagom doser. Igår grejade jag på ute i ösregnet i flera timmar, men det straffade sig med ryggvärk idag... Men skönt hade jag det i alla fall.
    Jag ska också försöka fixa klart mina odlingskragar i år, så kanske jag kommer igång med odlingen nästa vår.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  11. Här är det verkligen chill väder idag, det är kallt och det spöregnar och katterna surrar runt fötterna och vill helst att man går och lägger sig igen så dom kan gosa ner sig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Hej Annlis!
    Jag håller fullständigt med dig om att det är skönt ibland med en regnig dag. Jag har hunnit med en hel del och nu bakar jag bröd.
    Din paj ser god ut så den kanske jag kan prova imorgon:)) Klänningen ser också fin ut och den kommer att passar ditt blonda hår fint.
    Nu är det bara två dagar kvar av sommarlovet så en bra film är ett bra tips.
    Må så gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  13. Höstfavoriten ser jättemysig ut! Jag kom över ChillLiving när jag stack mig in på SC i veckan. Tidningen är ju helt ljuvlig, men jag hittade ingen favorit bland plaggen denna gång.

    Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  14. Smarrig paj är inte fel och visst är det mysigt med höstenkänsla .....men det får gärna va lite sommar kvar.
    Vi har ju fortfarande två veckor kvar att jobba innan semestern som ska tillbringas i södra frankrike :-)
    ha de gott med filmtajmen
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  15. God paj och en bra film, det sitter bra det.
    För visst kan det vara skönt att sitta inne och lyssna på regnet...bara det inte håller i för länge.
    Helgen har varit lite mulen men graderna har det inte varit nåt fel på. Själv har jag varit och njutit på villan.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.