tisdag 9 augusti 2011

Blommiga skolväskor

I går när jag var i stan och skulle träffa den äldre tvillingsonen fick jag för mig att söka skolväska. Det var helt onödigt eftersom den allroundväska som jag föll för var en Marimekko och en sådan har jag redan. Däremot bestämde jag mig för att sy fler väskor för olika skolämnen av tyger från Clarke & Clarke. Mina nya skolväskor är för stunden (se och häpna) pyntade med konstgjorda blommor. Allergiska läsare bedes hålla för ögonen!
Här skrev jag om ett skolväskprojekt för två år sedan. Jag tror bestämt att jag har blivit mera romantisk med åren. ;o) Nåja, man får väl bjuda till efter bästa förmåga! De Vänligaste Hälsningarna till Dig!

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
~ Cort Flint

21 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina väskor du har sytt!

    SvaraRadera
  2. så HIMLA fina väskar! ojojoj...
    kram

    SvaraRadera
  3. väskar? mina fingar veta icke vad de gör...

    SvaraRadera
  4. Ojdå vilka söta väskor, man skulle villa ha varenda en.

    Ha en bra skolstart :)
    Monica

    SvaraRadera
  5. Fina väskor och sött ordspråk.
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Ojoj, så många inlägg ... hinner inte riktigt med :/
    Jag har näml. haft "ledigt" i några dar!
    Fin "sistaveckanförejobb" till dig!

    SvaraRadera
  7. Så många vackra väskor ,kram Nette

    SvaraRadera
  8. vadå hålla för ögonen?? De va ju jättefina. den med stora rosor va finast.o så kommer alla sen på en gång...

    SvaraRadera
  9. Min mamma var en "påsmänniska". När hon dog förra året tog jag över några av hennes.
    Nu är jag också en "påsmänniska". :-D
    Dessutom vart jag hejdlöst förälskade i dina ♥

    SvaraRadera
  10. Helt underbara väskor! Med de där blir arbetsdagen bergis mycket trevligare än annars!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  11. Vilka otroligt fina tyger, och jättefina väskor du har sytt!

    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  12. Sååå söta som socker är de, dina fina väskor! ...och nej, jag behöver som tur inte blunda för blommorna, den sorten är ju det enda vi har här hemma, så jag är härdad och van :D!

    Kommer ihåg att jag tänkte då jag besökte mommi i Vasa för länge sedan, att hos mig blir det aaaaldrig plastblommor, då jag såg hennes blekta röda tulpaner, hih...men men, se hur det gick!

    Allt gott!

    SvaraRadera
  13. Alla blir ju glada då du kommer med dina vackra väskor..
    Dom är nog så ljuvliga...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  14. Vilken trevlig blogg jag ramlade in på. Fler besök kommer det att bli..Jättefint tyg du hittat till dina väskor! Och dina presenter var väl super.
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  15. Sååååå fina mycket bättre än en "tråkig" köpt marimekko :-) Du kommer att va den finaste fröken i höst.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  16. Hade du inte skrivit att det var konstgjorda blommor hade inte en människa sett det. Alla hade bara tittat på dina helt underbara väskor, du är otrolig på och sy snygga saker! Och vilka tyger, wow så fint.
    Kram från ett regnigt Sverige
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  17. Åh så fina!!så skicklig du är!

    SvaraRadera
  18. Härliga tyger på skolväskorna!
    ja du..tiden går jätte fort. Vår lillgumma är nu lite på tio månader. Just fick vi ju henne..
    ~marita~

    SvaraRadera
  19. Det var sötaste väskorna jag har sett i mannaminne!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  20. Du är ju helt fantastisk kvinna!!! Jag slutar aldrig att imponeras och beundra din oerhörda kreativitet och allt vackert du skapar. Helt bedårande väskor Ann-Lis! :)Du är en sann inspirationskälla vännen!

    Ta hand om dig du fina!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  21. Underbara väskor och romantiska, men det är väl fint med romantiskt! Jag tittade på väskprojektet för 2 år sedan och på bild nr 2 uppifrån hänger en väska till vänster. Exakt en sådan har jag, som en väninna sytt till mig, samma tyg på pricken!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.