torsdag 11 augusti 2011

Augustikväll med kräftor

Det är sällan jag fotograferar uterummet utifrån. Nu passade jag på denna
onsdagskväll i augusti, då det kändes lägligt att tända ljus och lampor.
Jag tyckte vi kunde fira att mitt sommarlov är slut med att äta kräftor. Jag vill ändå inte ta stora ord i min mun och kalla det kräftskiva ;o) Det är också sällan jag fotograferar uterummet från denna vinkel och då menar jag de två bilderna nere till vänster. Bilderna är såväl rosaskimrande som klickbara.
De följande två kvällarna är vigda åt andra jippon, både konst och mystik.
Hoppas att du får fina tillfällen att njuta av de vackra augustikvällarna!

21 kommentarer:

  1. Vilket underbart uterum ni har, och så gott med kräftor!!!! Mysigt med konst och mystik....Kram

    SvaraRadera
  2. Очень красиво! Если бы вы включили переводчик, была бы благодарна. :)

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och gott med kräftor i ert ljuvliga uterum!
    Ha fina jippokvällar!

    SvaraRadera
  4. Sommaren med värme och sol har sin charm, men nog är det ju mysigt när kvällarna blir mörka och man får mysa i sken av ljus och annan mysbelysning. Lyckliga du som har ett uterum, jag får nöja mig med balkongen än så länge. Ha det gott nu de sista semesterdagarna.
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Så vackert du har det i uterummet! När det blir mörkt ute och man kan tända alla levande ljus måste det se helt underbart ut! Hoppas att ni har en trevlig fest!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  6. Skimrande vackert!
    Och det är trevligt att höra att ni har fina kvällar för det har inte vi haft dom senaste, råkallt har det varit här, men nu blir det nog bättre!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Ser väldigt inbjudande ut, och kräftor som är så gott. Ni har ett så vackert uterum, underbart fina fönster. Och nu kommer tiden när det är så mysigt och tända ljus.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. fast jag inte är någon vän av höstmörkret kan jag inte annat än tycka att det ser grymt mysigt ut i ert uterum i skymningsljuset!
    hoppas kräftorna smakade! kanske vi ses på stadens gator i kväll :)
    kram

    SvaraRadera
  9. Ert uterum ser så otroligt mysigt ut ! Ja nog är det stäningsfullt att tända lampor och ljus i skymningen !
    Ha det skoj med olika evenemag!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  10. Jättefint uterum där får ni många härliga stunder i höst med massa ljus :)
    Ha en fin dag
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Vilket otroligt mysigt uterum ni har! Och nu blev jag riktigt sugen på kräftor också! :-)

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara bilder både på vackra skolväskor och ert fina uterum.
    Du är så kreativ och duktig på att sy:))
    Njut av de sista lediga dagarna och ha en fin helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  13. Oj, vad vackert allt är! Jag kollade tidigare på Oprahs Garden Party och tyckte att det var så fint, men detta ofantligt mycket mera stämningsfullt :-)
    kram.

    SvaraRadera
  14. Det är faktiskt lite mysigt att vi får börja tända lampor och ljus !
    Konsten kommer jag att hoppa över i år men mystiken ska delta i :)

    SvaraRadera
  15. hallojsan!!

    Jag bara älskar er verandan och de ljuvliga spröjsen!! Måste vara magiskt att sitta där MED ALLA LJUSEN SOM GNISTRAR!!
    Jag gillar också att du firar att det är dags att börja jobba igen..det ska jag också göra i helgen..då vi kör igång på måndag!!

    Ha en härlig avslutning på lovet!!

    kRAAM sANNE

    SvaraRadera
  16. Jo där skulle jag kunna sitta och smaska kräftor...hur trevligt som helst. Bra att fira att man börjar jobba. Jag startar på måndag men först ska det bli trevligheter i helgen.

    Ha det gott

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  17. Så mysigt att äta kräftor på en torsda! Vi skall äta dem på lörda, fast vi kallar nog vår för en skiva ;O) Och min helg innehåller också mystik. Barnens dansläger kulminerar i uppträdande ikväll.
    Härliga bilder från ditt uterum!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  18. Jag tröttnar aldrig på att se bilder från ert vackra uterum. Det är sannerligen en oas. :)

    Mmm..kräftor, det är GOTT det! I morgon blir det kräftor för vår del också. En härlig augusti-tradition. :)

    Det låter som du har en spännnande och intressant helg framför dig Ann-Lis. Ha det gott och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Härligt mys i höstmörkret på er veranda! Låter fint att fira sommaren som gått (hoppas inte helt
    ännu), och arbetsstarten! Kanske det blev en nubbe också ;)?

    Ha en skön och rolig helg!

    SvaraRadera
  20. vilken underbar glasveranda!
    trevlig början på skolåret!
    susanne

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig veranda. Nedersta bilden bjuder in till te och god bok :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.