torsdag 7 oktober 2010

Min rosa kappsäck

En trevlig utmaning för er som känner för det är Pink Project, med anledning av Rosa bandet-kampanjen nu under oktober månad. Det hela går ut på att man ska göra en personlig tolkning av rosa. Jag har inte anslutit mig till det rosa projektet, men blev inspirerad att göra ett rosabetonat inlägg i veckan nu under oktober månad. Visar idag min rosa kappsäck som innehåller verktyg och allt jag behöver när det bär till ;o) Där är det ordning och reda och man kunde nästan tro att kappsäcken är nyinköpt, men den har nog flera år på nacken... Har du något annorlunda rosa i ditt hem?

17 kommentarer:

  1. Jag gillar rosa men här hos mig finns nog inget som slår din häftiga kappsäck!! Tänk om en sådan fanns när man var barn och snickrade mycket med pappa, för det jag gillade då.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Fin tanke med Rosa-bandet kampanjen med ett(eller fler) inlägg. Jag skall verkligen haka på det vid tillfälle.
    Jodå, här finns en precis likadan kappsäck, väl använd och feminin i allra högsta grad, så inte en enda har lånat mina rosa verktyg och lämnat dom på villospår :)

    Ha en bra dag
    Kram/Bea

    SvaraRadera
  3. Jag minns när vi sålde såna :) Tänk att jag inte köpte någon själv!
    Ett fint inlägg i rosa!

    SvaraRadera
  4. Vilken häftig kappsäck! Och dessutom är den ju användbar, inte bara snygg.

    SvaraRadera
  5. den var fin! en sådan borde varje kvinna ha :)
    tyvärr, inget speciellt i rosa hos oss. om inte min rosa minidator räknas...
    kram

    SvaraRadera
  6. Nej tyvärr ... men tänker ofta på rosa-betydelsen denna månad!

    Fin kappsäck ... passar dej!

    SvaraRadera
  7. Samma finns nog här hemma hos mig. Köpt vid samma tillfälle som dig, tror jag i alla fall. Även flera har fått såna som presenter.
    Verkligen bra med rosa månaden.
    Ha de gött!

    SvaraRadera
  8. Snyggt med en allt-i-allo-bag för kvinnor! Jag vill också ha!! Lätt att hitta när den behövs med sin rosa färg :O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Användbar kappsäck det där,jag har något så udda som en rosa väggtelefon på väggen i köket den är från tidigt 80-tal,kram Nette

    SvaraRadera
  10. Din väska ser precis ut som min pokerväska, där det finns marker och kortlek. Så bra och ha alla verktyg samlade, att dom var rosa var kul.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Å nu blev jag avundsjuk, ska genast sätta det kitet på min önskelista som redan är tre meter lång...
    jobbigt att bära den listan blir det för mannen i juletid ;)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hihi vilken söt.
    Jag har en 5 årig flicka, hon är helrosa men inte särskillt annorlunda :).
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  13. Den var fin! och användbar!! Kanske det blir ett rosa inlägg här också i något skede :) fredag imorgon!

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig verktygsväska. Bra med rosa bandet.
    Har köpt rosa soppåsar.
    På åttiotalet hade jag en rosa kaffebryggare gilllas det?
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  15. Söt som en karamell, och användbar i högsta grad ! Kanske man borde önska sig en sådan av tomten... Kikar omkring här hemma, men ser inget rosa just nu iallafall, jo förresten, servisen från fammo o faffa, men den e inte speciellt annorlunda :) Kram!

    SvaraRadera
  16. Superhäftiga verktyg och lite annat!
    Vilket bra initiativ! Jag får kolla här hemma om jag hittar något fiffigt i rosa. Jag älskar ju den färgen så något borde väl finnas.
    Ha en jättefin helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.