lördag 11 september 2010

Skön septemberhelg

När jag tittar ut genom mitt arbetsrumsfönster kan jag se hur löven har gulnat på träden och gräsmattan har fyllts av de avfallna. Hur gick det till mitt i allt? I uterummet åt vi nyss "Skördepaj med lök", recept ur senaste Lantliv. Aningen höstlikt. Jag tillsatte gurkmeja (som jag alltid gör) för färgens och nyttans skull. Mina Mårbacka däremot tappar inga blad. De har verkligen glatt mig hela sommaren och gör så fortsättningsvis.
Min senaste bok är finlandssvensk, "Lee återvinner & inreder" av Lee Esselström & Mikaela Jussila. Lee är bekant från livsstilsprogrammet Strömsö.
"Jag tror man mår bättre i en vacker omgivning och att det inte behöver kosta mycket eller vara speciellt svårt att förverkliga den drömmen", skriver Lee. Hon bjuder på en del tips och jag är glad att få äga den här boken.  Här länkade jag till ett av hennes program när jag stämplade en tavla!
Vilken underbar kväll vi fick i går vid sommarstugan! Vattnet var spegelblankt och solnedgången underbar. Jag fick otroligt många fina minnen med från den septemberfredagskvällen! Nu är det lördag kväll och jag får bjuda på en musikvideo som min son har filmat och jobbat med en tid. Ha en fortsatt skön helg!

24 kommentarer:

  1. Men åh så otroligt vacker naturens tavla kan vara! Så mysigt du har det runt omkring dig med god mat, fin utsikt och pyssel!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har haft problem med dej ... nej jag menar med att kommentera dina inlägg!
    Men nu tycks det gå bättre!
    Ljuvliga bilder du bjuder på ...
    Ha en riktigt skön lördagkväll!

    SvaraRadera
  3. Ja, den pajen verkade god (jag såg den i Lantliv) och det ser den ut att vara också, vacker har du gjort den. Härligt med uterummet som håller sommaren kvar lite grand.
    Vilken fin video! Och vilken bra musik! Din son är filmaren, om jag förstått det rätt och det har han gjort med den äran, verkligen! Kul!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder.
    :)

    Va?
    500 lökar och knappt något som kom upp....:(

    Trist.

    Ha det gott.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  5. Mmm pajen verkar god såg också receptet i lantliv, jaså du sätter till gurkmeja...hälsosamt sa du? på vilket sätt? Jättevackra foton från villan. Tack för musiksnutten, filmsnutten. Roligt att kunna bjuda på nåt så fint som barnen gjort ;) Skön fortsättning på helgen!!!

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt namn på en blogg.
    Härligt att ha ett uterum så här på hösten.
    Fint du har fixat till det.
    Annika

    SvaraRadera
  7. Boken låter intressant. Den ska jag ta och kolla in! Jag var på väg ned till stranden igår kväll då jag hade på känn att det blir en fin solnedgång. Nu ångrar jag att jag inte for ;O( Jag får njuta av dina fina bilder istället! Medryckande låt och filmen var sevärd. Bra gjort av grabben!

    Kramisar Gugi

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset, den boken borde man skaffa!
    Duktig son du har, fin video!
    Ha en skön helg
    Marianne

    SvaraRadera
  9. Åh vilka stämningsfulla bilder! Mycket vackert. Ääääälskar fönstret i ditt arbetsrum!

    Ha det gott

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Så mycket fina bilder! Bilderna över vattnet, helt underbara! Där på stranden man skulle kunna sitta och drömma bort sig!
    Har en fin söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  11. Ska absolut prova den pajen, ser väldigt god ut. Och dina mårbackor är otroliga, så stora och gröna och fina. Vilken kväll ni fick vid stugan, vi tog bara en dagstur den här helgen och bommade igen för iår. Har tittat lite på din sons video, ljudet har ju pajat i min dator. Ser bra ut tom. utan ljud, ska kolla i makens sen. Du har en duktig och kreativ son helt klart.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Lee är verkligen inspirerande, den boken borde jag också skaffa mig!
    Så frodiga Mårbackor du har!
    Här dalar gula blad ner från träden idag och det ser riktigt höstigt ut. Lite mysigt är det :)

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  13. Tack för boktipset o vilken solnedgång,kram från helgstädande Nette

    SvaraRadera
  14. Så fin din mårbacka är, ett riktigt praktexemplar!
    Och dina bilder från stugan är vackra som vykort.....

    Kram T

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Nu har vi verkligen höstväder, regn och rusk, alltfler gula löv som faller och det skymmer tidigare, lite trist, men vår verklighet!

    Jasså, det finns en bok med Lee´s pyssel och tips, den måste jag ta en titt på vid tillfälle.

    Verkligen vackra kvällar i senaste vecka!

    Ha en fin kommande arbetsvecka!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  16. Fin sång och video, ni verkar alla vara konstnärligt begåvade, var och en på sitt sätt :) !
    Härlig solnedgång...

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  17. Dina pelargoner är verkligen otroliga!!
    Den boken skulle jag också gärna ha, extra kul att den är "inhemsk", det finns ju inte precis många såna på svenska.

    Ha en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  18. Jag fårstår att ni hade en skön helg i sommarstugan. Bilderna över vattnet var så vackra.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  19. Där var en ny bok för mig. Jag kan tänka mig att den är full men fina ideér.
    Jag ser att du haft en skön helg.
    Önskar dig en fin start på ny arbetsvecka!

    SvaraRadera
  20. Vilka härliga bilder från solnedgången. Tyvärr så har det inte blivit nåt villa liv för oss den här helgen, du vet nog varför. Och så har vi ju städat bort för säsongen också.
    Men nu skall jag kolla videon:).
    Ha en bra arbetsvecka!

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig bok det verkar vara
    Fina bilder
    Musikvideon var helt suveränt gjort och låten är ju jättebra
    Ha en riktigt bra vecka

    SvaraRadera
  22. Hej vännen! Visst mår vi bättre när vi har det vackert och trivsamt omkring oss! Jag mår bra när jag får ta del av dina vackra bilder på din fina blogg! Kram maria

    SvaraRadera
  23. Ja, nog märks det att vi går mot hösten. Om inte annat så för regnvädret i morse, haha. Grått och blött!!

    Strömsö är väldigt bra emellanåt. Det är konstigt att vi i Sverige, som ska vara så bra på allt möjligt, inte kan ha ett sånt program. Likadant med trädgårdsprogram. Där måste det in en kock, vad han nu har där att göra. Visa trädgårdar i stället!! Nu gnällde jag lite, men det har man rätt till ibland.

    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  24. Hej vännen!

    Vilken härlig helg du har haft och att du trivs vid sommarstugan kan jag förstå med de underbara kvällarna. :)

    Vilken duktig son du har Ann-Lis! :) Jag förstår att modershjärtat svämmar över av stolthet. :)

    Ha en riktigt fin höstvecka och sköt om dig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.