måndag 7 december 2009

Julkorg och julkort

Min julkorg är säkert över femton år gammal. Men varje december har den varit i flitig användning. Nu är den fylld med "julkort" till de rara eleverna, en annan dag kan den vara till råge fylld med olika träklossar för småslöjden (köpte flera påsar billigt på julmässan).
Under några veckor har jag pysslat med hjärtkorgar av Tildapapper. Dessa har jag fyllt med litet smått, bl.a. de änglar jag köpte på Mallorca. Oj, oj. Man blir alldeles yr av att se detta.
Det märkliga är att man alltid ska hålla till på köksbordet med pysslet. Jag har både arbetsrum och syrum, men vid köksbordet sitter man lik hur. Bilden ovan visar hur det såg ut på mitt köksbord i fjol. De korten gjorde jag bl.a. av tovad grön filt och rödvitrandiga Pandurosnören.

14 kommentarer:

  1. Hej ser ut som du ska skicka mycket kort, så fint det ser ut med så många.
    Texten längst ner är bra, jag har inte sett den förut. Ha en bra vecka.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Men oj,oj vad du producerar! Hövva vad du har energi...eller är den slut nu? Förstår att du tycker om det för annars skulle du väl inte hålla på. Det är så läckert med alla vackra ♥ röda hjärtan. Jag trodde att du sydde! Men det gjorde du ju också. Jag har sagt flera gånger att jag skulle vilja vara en elev i någon av dina klasser.Vilken fröken!
    Kram annika

    SvaraRadera
  3. jestas, vad du är produktiv! jag skulle nog vilja ha dig som lärare :) i natt drömde jag att jag var tillbaka i gymnasiet och måste läsa gymnasiematte. huvaligen...

    SvaraRadera
  4. Du har varit flitig! Jag har mitt framför mig ännu...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Men oj, så mycket fina julkort! Vilka fina kort du har gjort till dina elever!
    Vilken superfröken på alla plan!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  6. Jättefina kort.

    Jag brukar oxå göra mina egna.
    Så himla kul!

    Ha det gott.
    Linda

    SvaraRadera
  7. Men OJ! Du måste vara lärarinnan från himmelriket! Jag har då aldrig haft nån så givmild och omtänksam lärarinna/lärare som dig.
    Hoppas du själv får en riktigt fin julklapp av dina elever :)

    Mysigt med en julkorg!

    SvaraRadera
  8. Gillar bilder med sådana mängder på!
    Du är duktig du...
    Och korgen är jättefin!
    Tur att du hittade ett och annat på mässan ;)
    (köksbordet är bra...)

    Ha en skön kväll! V.

    SvaraRadera
  9. Otroligt fint - och vilka mängder sen!! Du är värd mycket mer än en halv-vissen julblomma på julfesten, som tyvärr är den klassiska gåvan till lärarna i mina barns skolor.... Hoppas du får nåt jättefint!! :D

    Tack för den fina kommentaren! Upplevelser från krig kan man inte förstå, men nog acceptera att de är för tunga och svåra att tala om. Hjältar är de allihopa! Kram :)

    Åsa

    SvaraRadera
  10. OMG! Skulle inte sätt något annat en kort ifall jag gjort så där många fina!.:)

    -matilda

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Oj, här finner jag en likasinnad när det gäller pyssel till jul (och andra högtider). Precis samma sak hos mig, köksbordet belamras med allehanda ting och där trivs jag allra bäst, men nu är mitt hobbyrum snart inflyttningsklart och då får jag väl lov att ändra på saken ;)
    Så mycket vackert du visar, önskar jag kunde stoppa ner handen bland de vackra hjärtan och korten söta.
    Ha det riktigt gott! /Bea

    SvaraRadera
  12. Kan inte sluta förundras över din produktivitet! Lyckans dina elever! By the way jag pysslar också på köksbordet :O)

    SvaraRadera
  13. Svar: Jo, det var nog det jag tänkte på lite också, att man har finkläder på över julen och inte vill råka smutsa ned sig :) Fast såklart är förklädet fint också bara då det hänger (fast jag har inte det upphängt som på bilden i vanliga fall...)

    Angående pysselplats så trivs jag förträffligt i min nya egna hörna i allrummet på övervåningen. Där får jag breda ut allt och behöver inte plocka undan på kvällen (till skillnad mot barnen... eh?)

    SvaraRadera
  14. Jag kan intyga att eleverna tycker om dina fina saker. I dag kom sonen hem och hade så brottom att öppna ryggsäcken, annars lämnar den att ligga vid dörren. Ur tar han den fina hjärtkorgen med ett leende på läpparna.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.