söndag 8 november 2009

Gåvoaskar

Den här helgen har varit speciell. Dels var vi på julbuffé i fredags och i går kan man nästan säga att vi lekte sjukhus här. Hihi! Den fysioterapi studerande sonen övade sig att behandla oss "patienter" på finska språket (inget som faller sig naturligt för oss finlandssvenskar). Tvillingbrodern hade ett nyopererat knä och fadern en nyopererad höftled och skulle tränas i att gå med kryckor. Jag är som vanligt en olydig patient som fnissar och som inte gör mina gymnastikrörelser och motionerar till belåtenhet. Då får man gott ta emot litet kärleksfullt skäll. :o)




Jag hann pyssla en hel del i går också. Min gåvoasktillverkning enligt Tildamönster har startat och den lär pågå länge! Nu ska jag snart åka iväg med blommor, presenter och askar till mina föräldrar och fira min mamma och även min far. Hela familjen, släkten och vännerna kommer dit. Jag kan tänka mig att det blir fullt hus.
 

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för titten inne hos mig! Nu hittade jag ju hit till din underbara blogg! Hit kommer jag gärna igen. Så vackra askar du gjort, det är roligt att glädja andra med gåvor.
    Ha en bra dag!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  2. Nu har du hunnit tillverka gåvoaskarna före mig ;o) Men jag ligger inte långt efter :)
    ( och det är ju inte samma mottagare som ska få dem heller)
    Ni kommer säkert att få en rolig dag med alla samlade! Vi har liknande program som väntar i dag...

    SvaraRadera
  3. Whoops! Har du alltså gjort askarna själv? De är så fina. Lyckliga mottagare.
    kram annika

    SvaraRadera
  4. Roligt med gåvoaskar! Hoppas ni fick en trevlig helg:)J

    SvaraRadera
  5. Har du gjort dem själv? *gapar av förvåning*. Supersnyggt!! :)

    Åsa

    SvaraRadera
  6. hoppas ni haft en trevlig dag med alla nära och kära.
    dina askar är jättefina!

    SvaraRadera
  7. Oj vilka fina askar du gjort!
    Hoppas de blir sparade också efteråt :)
    Ha en skön kväll..efter en intensiv dag!
    V.

    SvaraRadera
  8. Tjena pysseldrottningen. Vilka askar!! finns de på Panduro tro. Jättefina, kunde inte tro att du gjort dem. ha en skön vecka.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  9. Ni tycks ha haft en kulig helg :O) Vilka mysiga askar du gjort! Kan säkert stoppa både ett och annat gott i dem....

    SvaraRadera
  10. Wat a great boxes. Have you made them by yourself? I just like them!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.