torsdag 22 oktober 2009

Fredsduvor

Det är bra när någon städar och hittar saker man kan ha nytta av.  Jag berättade ju i förra inlägget om mannens framfart i förråden och i det nybyggda förrådet finns nu en hylla för  vissa pysselgrejor som tillhör undertecknad.  Ibland kan jag t.ex. få för mig att ha papperstillverkning med eleverna och då är det bara att hämta allt som behövs till detta från hyllan. Den här veckan har min nacke inte gillat mig och vad bättre var än att jag fick en hop med framstädade fredsduvor framför näsan. Jag hade tydligen producerat en större mängd pappersmassa i min "duvform" för x-antal år sedan. Idag har de yngre eleverna pyntat dessa och dessutom ritat många vackra vita fredsduvor på färgat papper.



På lördag firas FN-dagen och tillsammans med Pablo Picassos fredsduva på klassrummets dörr önskar jag er alla en bra början på helgen. ♥

5 kommentarer:

  1. MEn oj vad duvor! Fredsduvor skulle behövas ute i världen på många ställen.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Tänk om alla agerade som Fredsduvor! Alla barn är rörande överens om att de vill ha fred men vad händer när de är vuxna män? För det är väl inte kvinnor som startar krig??
    DE är fina era duvor. Kollade på ditt förra inlägg om vackra stenar och snäckor. Lyckliga elever som har dig till fröken!
    Trevlig helg
    annika

    SvaraRadera
  3. Vad vackra och vad härligt för alla dina elever som har en lärare som du! Visst får du länka till mig, blir bara glad! Ha en skön helg!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. jag säger precis som akh här ovanför! en bättre lärare kunde dina elever inte få!
    ha en bra helg du också!

    SvaraRadera
  5. Oj, jag minns när vi gjorde sådana med dig i skolan! Det är roligt när du visar något som jag helt glömt bort från lågstadietiden, som t.ex handdockorna för en tid sedan!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.