torsdag 20 augusti 2009

Prickiga, blommiga och rutiga svampar


En rosa flugsvamp har sett dagen... bland andra mönstrade svampar mestadels sydda i Tildatyger.

Vad gör man med ett dussin sagosvampar? Nåldynor, skallror...

Nu återstår att se hurdana svampar mina elever syr. Vi har många små restlappar i textilslöjdsskåpen.

Uppdaterat:

Elevernas svampar
Eleverna hade inget emot att sy svampar. Innan vi skiljdes hann jag samla några av dem i korgen. Det är underbart att se hur de klarar alla moment själva när man har visat en gång. Vi använde ett glas med aningen större diameter än normalt. Eleverna ritade svampens fot på fri hand. Blåa och rutiga svampar var också populära. Jag hade enkom köpt kantarellfärgat tyg i pärlbomull (men glömde det hemma), men det skulle de inte ha tagit oberoende, sa de.

Själv tycker jag om denna, sydd i ett rött tyg som jag har hämtat från IKEA. Jag är annars i desperat behov av att få åka till IKEA och textilavdelningen där! Min glasveranda ska snart inredas...

5 kommentarer:

  1. så söta de är! tänk, vad en del kan...

    SvaraRadera
  2. Önskar mina flickor hade dej som handarbetslärarinna ;O) Så söta svampar!

    SvaraRadera
  3. Så vackra svampar ! Vem vet, kanske det kommer någon till det här huset också ;)

    SvaraRadera
  4. Men så söta dom är! Kul idé som eleverna nappar på. Ska nog försöka mig på en.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Tänkte knappt våga visa denna idé på bloggen, men eleverna nappade nog på och...
    Livet på Vestergård: till ditt hus kom en svamp som jag gärna skulle ha själv! :o)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.