söndag 23 augusti 2009

Glasveranda Ängeln

Det blev ingen huvudstadsresa för mig och det var en lyckträff! I stället gjorde jag ett besök i den trevliga affären Cosy Living och fick dessutom många timmar för mig själv i mitt syrum.

Trädgårdsängeln, som numera heter Glasveranda Ängeln, blev färdig. Den har väntat på mig så länge nu...

Nu är väggarna i glasverandan ljusa. Jag ska visa före- och efterbilder senare när jag har inrett "rummet" klart. Mannen fick ett papper med bilder ur IKEA-katalogen och efter typ åtta samtal och alldeles för många timmar kom han hem med en gullig svart bil åt mig och denna var till bredden och höjden fylld med IKEA kassar! :o)

"Någon har sagt att hörn är problem men jag håller inte riktigt med", säger Ernst Kirchsteiger. Det är inte det som är mitt problem nu heller, utan Marimekkogardinen som jag nyss har sytt till glasverandan passar inte med övriga textilier, så jag får sy en ny. Det är det jag väntar på att få gjort nu. Som tur finns även detta matchande tyg i en av kassarna.

"You don't marry someone you can live with -
you marry the person you cannot live without!"

4 kommentarer:

  1. En bil och dessutom fullastad med IKEA-kassar !! Du hade en riktig lyckodag med andra ord :) Uterummet ser jättefint ut. Du får återkomma med fler bilder därifrån!

    SvaraRadera
  2. åhh, jag väntar med spänning på bilder på allt som fanns i de där kassarna!

    SvaraRadera
  3. Min hatar Ikea som pesten ;O) så du kan vara lycklig du!!! Blir intressant att se före-efter bilder av ditt fina uterum.

    SvaraRadera
  4. Vilken snäll man som gick med på den shoppingen!
    Och du är så snäll! Tack så mycket för den gulliga hälsningen hos mig! Sånt gör att man vill fortsätta och dela med sig :)

    Och varför får jag inte dig placerad fastän jag till och med ser foton...? Bor vi ens i samma kommun?

    Jo förresten, du är såååå duktig på att sy!!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.